TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et slags prosjekt med overhaling av gti-girkasse

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#180996  av erling

RoarL: Biltemaslangeklemmene er spesielt fine ja. :D

yeah580: Hehe, japp. :wink: Var visst ingen andre som så noe. Er visst blitt en rar quiz detta :mrgreen: Får vel snart ta noen "prosjekt ferdig" bilder. :D

Morten: Står bra til med tanga. :D

#181041  av Morten

Nok et bevis på at "hjernen oppfatter det den forventer å se"
(..eller at ingen gidder å titte innom tråden din da Erling :lol: :mrgreen:)

#181046  av erling

Sånn. Et ferdigbilde. :D Det viste seg at 3sge er stein kjedelig, så den måtte byttes i samme slengen. Så er det bare å sette igang å mobbe tomgangsventil, etc. :mrgreen:
Vedlegg
100_0001_2.JPG
100_0001_2.JPG (312.01 kiB) Vist 1494 ganger

#181050  av Morten

Se her ja! :D Endelig et bilde av ferdig motorrom med "000E" motoren din :mrgreen:

#181073  av RoarL

Nemmen se! Sterke bil...

HÃ¥per du trives med 000E motoren din! :)

#181101  av yeah580

Grei løsning på tomgangsventilen da ! Kansje litt følsom ?

#181109  av erling

yeah580 skrev:Grei løsning på tomgangsventilen da ! Kansje litt følsom ?
Den funker bra. :P Men er litt midlertidig da. Må finne en passe stor 2 trinns elektrisk ventil på sikt, så jeg får forhøyet tomgang på kald motor. Er steppermotor (125 trinns!) orginalt på motoren, det funker ikke sammen med megasquirten. :)

#181117  av CelicaTurbo

jøss, hvor i all verden kom den motoren fra og hvorfor har ikke jeg fått med meg at du har fått en slik sak i bilen? :shock: Fornøyd med funksjonen da? Og bruker en 3S-GE girkasse på den eller?

#181148  av erling

CelicaTurbo skrev:jøss, hvor i all verden kom den motoren fra og hvorfor har ikke jeg fått med meg at du har fått en slik sak i bilen? :shock: Fornøyd med funksjonen da? Og bruker en 3S-GE girkasse på den eller?
Hehe! har holdt det utenfor forumet, er bare lokale og kjensfolk som har visst det til nå. :P Hihi.. :D

Funker bra, ganske rått moment på hele registeret. Men kjører på grovmapp nå, så blir vel litt mer fres etter mer finjustering. Bruker Megasquirt Extra, og Ford Edis 6 tenning, har fjerna fordeler og AFM. Bruker s54 kassa ja. Med nye flotte synkroer på 2. :D Fidanza alu. svinghjul til Solara, lamell fra 3s-ge og trykkplate fra 3s-gte.

Eller, et girkassebytte me nåke attåt, som man gjerne sier. :D

#181185  av jan-erik

Gratulerer Erling nå som det er offisielt!! Syns lyden til bilen med den motoren bare ble helt rå. Litt Porsche aktig over det faktiskt... og det er ingen dårlig referanse :-)

Artig den helga i mai i Sandes hvor både din bil fyrte til slutt og turbo'en min startet opp. Gleder meg til Dagali igjen for å ta en liten ny dyst på drag'en mot deg :wink:

#181187  av CelicaTurbo

ingenting som artige motorprosjekter, og jeg kan gjerne tenke meg at både moment og lyd er flott fra den motoren der :D Kanskje du kommer en tur på japsetreffet i august? ;)

#181190  av jonny on the spot

Jada jeg vet jeg er kjempe grønn på området, men hva er en 000E motor
Tenker da på litt generell info!! (opp mot 3SGE og 3S-GTE)

#181192  av CelicaTurbo

etter hva jeg har funnet ut er det en 3.0 liters V6, med 200hk orginalt, men vistnok ganske moderat tunet i ECU fra fabrikk pga at motoren ikke skulle stille i klasse med og konkurere med Toyotas andre motorsterke motorer som stod i Chaser, Supra osv.. Erling kan gjerne rette på det, men jeg tror det er en 3VZ-FE

#181197  av RoarL

Jada jeg vet jeg er kjempe grønn på området, men hva er en 000E motor
Tenker da på litt generell info!! (opp mot 3SGE og 3S-GTE)
000E motor er en 3000cc motor "lest opp ned". :P

Slapp å gire ned for å komme over en bakketopp med det momentet som var tilstede i den bilen der!

#181220  av kennethx

Morten nevnte denne motoren for meg når vi pratet litt på ACR, tøff prosjekt erling, blir saker det der :)