TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Elektronikkproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #181161  av Ivar

Jeg var en tur inne på butikken i dag og da jeg kom ut skjedde følgende:
Startereren gikk ikke rundt. Vinduene gikk verken opp eller ned. Ikke noe lys i varmeapparatet, samt at varmeapparatet ikke fungerte. Speedometer, temp, turtallsteller og bensinmeter dødt. Servostyring død. Blinklys og vindusvisker døde.

Lyset i meterene fungerer. Radio og sigarettenner fungerer. Justering av speil fungerer. Sentrallås fungerer. Alle lys ellers på bilen fungerer.

Noen som har noen tips? Jeg har sett over det meste av sikringer og styr, men finner ingenting. Det er veldig merkelig. Jeg fikk trillet i gang bilen, men ting var fortsatt like døde. Jeg kjørte halve veien fra bergen til oslo uten speedometer og turtallsteller i dag. Utrolig gøy.

Bilen har ikke alarm, men den har potensielt sett en startsperre. (uvisst. 1992-modell) Batteriet var i god stand og bra ladet. (hovedlys lyste sterkt)

#181181  av Mr2 Mk2

Prøv å finn en sikring som heter ecu b,litt usikker på om Mr2 har denne men verdt et forsøk.

#181194  av Larsen

Er tre sikringsbokser i mr2en. En brønnen på fører siden, en foran og en i motor-rommet. Hvis du ikke har sjekket de da. :wink:

#181198  av Ivar

Larsen skrev:Er tre sikringsbokser i mr2en. En brønnen på fører siden, en foran og en i motor-rommet. Hvis du ikke har sjekket de da. :wink:
Jeg har sjekket samtlige.

#181205  av Ivar

Da fungerte alt igjen.

Jeg tok ut FAN MAIN, DIMMER og FR FOG-reléene og satte de inn igjen... makes perfectly sense.

#181235  av Ivar

Og der kom problemet tilbake igjen... Hm. Kabelbrudd?
Jeg forstår ikke dette helt. Er disse tingene på samme kurs eller?

#181236  av TrustNo1

En vill gjetting fra min side, men sikringsboksene har vel gjerne ett felles strøminntak? Isåfall kan det vel være at selve strøminntaket har fått noe korrusjon slik at kontakten er dårlig for samtlige enter som er koblet på denne sikringsboksen.

Kanskje du kan sjekke om alle disse enhetene du har problemer med har sikringen sin i samme sikringsboks, eller om de er fordelt på flere.

#181240  av Ivar

TrustNo1 skrev:En vill gjetting fra min side, men sikringsboksene har vel gjerne ett felles strøminntak? Isåfall kan det vel være at selve strøminntaket har fått noe korrusjon slik at kontakten er dårlig for samtlige enter som er koblet på denne sikringsboksen.

Kanskje du kan sjekke om alle disse enhetene du har problemer med har sikringen sin i samme sikringsboks, eller om de er fordelt på flere.
Nei, for sentrallåsen fungerer, og det er vel den som er DOOR på sikringsboksen ved benet. Starteren går ikke rundt. Jeg kan garantere at ingen av enhetene som ikke fungerer er defekte, siden de fungerer helt perfekt når hovedproblemet ikke er tilstede.

#181339  av Biggen

Ta og dursj sikkringsboksen på undersiden og oversidne med CRC. Kan ha fått noe fuktighet/vann inn som gir overledning/kortsluttning

#181570  av Sven

Hvis du gjør det så bruk crc beregnet på elektronikk (heter vel 2-26)
Den er det ikke olje i og vil fordampe helt.

#181586  av Ivar

Sven skrev:Hvis du gjør det så bruk crc beregnet på elektronikk (heter vel 2-26)
Den er det ikke olje i og vil fordampe helt.
Jepp, takk. Jeg har brukt en del sånn allerede, men skal bruke enda litt mer. :)

#183808  av Ivar

Opplevde dette i dag igjen. Når jeg vrir om tenningen er det eneste som lyser batterilampen. Batteri og dynamo er i tipp topp stand. Kan det være tenningslåsen som er litt på tur?

#183810  av Ivar

Diagram
Vedlegg
Manual_1265_0001.jpg
Manual_1265_0001.jpg (32.76 kiB) Vist 729 ganger

#183811  av Ivar

Sikringer
Vedlegg
Manual_1264_0001.jpg
Manual_1264_0001.jpg (26.16 kiB) Vist 728 ganger

#183812  av Ivar

Sikringer