TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva skjer nÃ¥ da?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181174  av a man in the nude

Har nylig byttet luftfilter, og fjernet matta under pansertet på min CS, og nå kan jeg høre turboen helt tydelig...ENDELIG. Men grunnen til min bekymring er at jeg kan også høre wastegate'en. Jeg har hørt litt her og der at det ikke er vanlig på en ct 26-turbo på standard turbotrykk... Noen andre som opplever dette...eller lukter det svidd stempel i nær framtid :shock: :?:
Ut i fra det orginale har jeg kun montert et luftfilter som fulgte med en "elektrisk supercharger" som jeg bestilte fra e-bay, og blokkert t-vsv ventilen.

Turboen har godt ca 155000, og når jeg ikke har rørt turbotryket så vil jeg tro at den lader rundt 0,5-0,6 bar etter såpass lang tid.

#181191  av CelicaTurbo

har ganske tydelig wastegatelyd fra min også, og det er vanlig når man ikke har dumpventil ihvertfall.. er tydeligst lyd når du går rolig av gassen etter moderat gasspådrag og høyt turbotrykk.. Jeg har en ct20b turbo fra 3. gen, mulig at det gjør lyden tydeligere for selve turbo hviningen er også betydelig høyere på den turboen enn på den orginale ct26.

#181228  av a man in the nude

Ok. Ingen grunn til bekymring da. :D Burde gjort dette for lengst. Har vært litt småirritert for at man har en turbo, men ikke hører noe til den. Men nå er alt som det skal være. Venter bare på min ct 20b, som burde være i min favn i løpet av neste uke. Mere lyd av den sa du...høres bra ut.

#181229  av perchr

hvordan høres wastegaten ut, bare for nysgjerrigehets skyld? har ikke turbo selv :(

#181252  av CelicaTurbo

vanskelig å beskrive lyd med tekst da, men noe slikt som tshh-tshh-tshh?