TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #18120  av Dont_Panic

hei allesammen, jeg er foresten ny her på siden, fant den for noen få dager siden via Markus sin side(han med den lillacamelonfarga turboen).
jeg har hatt min mr2 mk2 gti i 5 år nå, og det er på tide med en turbo og styling og full pakke føler jeg, men har noen spm.

-hva ligger forsikring på turbo kontra gti på? har bare annsvar..
-er det noen som er interesert i og selge sin ferdig styla turbo, så jeg slipper bygge selv? :) evt. om noen vet om noe til salgs/vurdert solgt til den rette prisen, kan jeg kontaktes her eller på josefsen@chello.no

tja, her er ett gammelt bilde av bilen min om noen var interesert i og se.
Vedlegg
mr2_1991_1.jpg
mr2_1991_1.jpg (30.88 kiB) Vist 5293 ganger

#18124  av chris

Forsikring på Turbo og GTi er akkurat den samme. Forsikringsselskapene skiller ikke mellom modellene.

Det florerer ikke akkurat av turboer til salgs her til lands, mitt forslag er da å sjekke i f.eks. tyskland (mobile.de). Alternativet er jo å bytte motor i den du allerede har ;)

-EDIT-
Det glemte jeg: Velkommen hit til det gode selskap ;)

#18131  av MR2turbo

Velkommen! Ser jeg deg på "Ts-ogn treffet" ved ikea, Asker på fredag? klokka 1800... :)
 #18132  av Dont_Panic

planen er å kjøpe i tyskland, men er det noen som selger sin ferdigstyla turbo så gir jeg heller en god del mere for å slippe jobbe utover de sene kveldstimer med å tillpasse og slipe stylingen osv:) må gi 130-140lapper for en turbo fra tyskland, men det er temmelig ustyla og feil farge :(
hehe, om det er null forskjell i forsikringa blir det hvertfal turbo på meg:)
om jeg kjøper turbomotor, får jeg reggan om til turbobil da?

#18133  av erling

Kult bilde.. Bilen så skikkelig flat ut.. :D
Sist redigert av erling den 24 sep 2003 00:22, redigert 1 gang totalt.

#18134  av Dont_Panic

asker, fredag.. ja, det er mye mulig:) bor i oslo så det er jo ikke så langt.
 #18136  av Dont_Panic

men tror ikke jeg bytter motor nei.. er lite påkosta den bilen, om man ser bort ifra helt ny girkasse og clutch for 2-3 mnd. siden. eneste bytta er vel plugger også kommer det ramair filter i morgen regner jeg med, på tide med filterbytte.. hm, flat, ja, den var kansje det på det bildet, får legge ut ett nyere etter hvert:)

#18138  av Dont_Panic

ang. treffet i asker, jeg er ferdig klokka 18 blank på jobben, men en halvtime fra eller til går vel bra?
 #18141  av erling

Dont_Panic skrev:men tror ikke jeg bytter motor nei..
Skjønte det når jeg leste litt mer, så jeg sletta tullpreiket mitt før jeg så du svarte. :D Er nok greiest å bytte bil ja. :)
Dont_Panic skrev:hm, flat, ja, den var kansje det på det bildet, får legge ut ett nyere etter hvert:)
"Flat" som i lav og brei.. = kult. :D
 #18166  av chris

Dont_Panic skrev:planen er å kjøpe i tyskland, men er det noen som selger sin ferdigstyla turbo så gir jeg heller en god del mere for å slippe jobbe utover de sene kveldstimer med å tillpasse og slipe stylingen osv:) må gi 130-140lapper for en turbo fra tyskland, men det er temmelig ustyla og feil farge :(
hehe, om det er null forskjell i forsikringa blir det hvertfal turbo på meg:)
om jeg kjøper turbomotor, får jeg reggan om til turbobil da?
Jepp, om du velger å få det godkjent, så må man betale effekt-forskjellen i avgifter da :)
Jeg går nok selv for å bytte motor i min, men tror ikke biltilsynet skal få noe innblikk i det ;)
Er så glad i bilen min, at jeg ville ikke klart å selge den, ikke for å bytte til en turbo engang. Så jeg bytter like greit motor (inkl girkasse og styr) :D

#18172  av Erlend

Velkommen til forumet! Husk å send en pm til admin Kristian (CelicaTurbo) med bilder og info om bilen din, så blir den lagt ut under "Eiere" :)

#18183  av Dont_Panic

takktakk, skal gjøre det, må bare få tatt noen nye bilder først.