TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygd Celica turbo.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181347  av Biggen

Er det normalt at en celica turbo motor ikke vil gå på tomgagn hvis intercoolerne er tatt vekk?
Jeg har dette problemet. Jeg må til og med sørge for å stramme klemmene rundt intercoller for å få motoren til å gå på tomgang.
Hvis ikke dette er normalt (noe jeg tviler på) hva kan være galt?
Kaldstart sensor, Trottle Posission sensor, falsk luft, vacum....????
Noen ideer?

Har prøvd og justere Trottle Posission sensor uten resultat.

#181349  av Andy_Celica

har du søkt etter feilkoder da? jeg starta min st205 uten problemer når ic ikke satt på!

#181352  av Biggen

Jepp, ingen feilkoder!

Det eneste jeg har gjort er å bytte Trottle Posission sensori fra min gamle GTI motor ovet på turbo motoren for jeg trodde nden var defekt. Er de like tro? Ser i alle fall like ut...... Kan jo sjekke delenr.

#181353  av Morten

st205 har MAP basert motorstyring og vil ikke ha noe problemer med å gå uten ic. ST185 derimot har luftmengdemåler, og har du lekkasje etter den så vil ikke hjernen klare å kalkulere riktig mengde bensin og tennings tidspunkt. I praksis vil den ikke gå som den skal da nei :wink:

#181398  av Biggen

Morten skrev:st205 har MAP basert motorstyring og vil ikke ha noe problemer med å gå uten ic. ST185 derimot har luftmengdemåler, og har du lekkasje etter den så vil ikke hjernen klare å kalkulere riktig mengde bensin og tennings tidspunkt. I praksis vil den ikke gå som den skal da nei :wink:
Etter hva jeg har hørt så skal ikke dette gjelde på tomgang. Da er det ikke noen gasspådrag og beregne luftmengd ut av.
Tomgang er vel fastsatt uavhengig lmm vel...? Eller er jeg helt på bærtur nå...? :?
Mener også at før jeg rota til i sensorene så gikk den fint på tomgang uten ic montert.....

#181535  av 2fastgt4

slangen på innsuget datt av på min en gang får 5 år siden og da daua motoren.fikk ikke starta den før jeg satte på plass slangen og slik skal det vel være med afm er helt normalt.
med map så slipper du dette problemet som nevnt tidligere i posten :)