TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Carina E GTI 93

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #169949  av Kjetil84

Her er min Carina E GTI, styling og effektanlegg kommer snart!

Trenger en vask!:P

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Har bare lakkert den ene kalipperen for å se hvordan det ble, skal ta resten snart!:)
Sist redigert av Kjetil84 den 27 nov 2006 21:56, redigert 2 ganger totalt.

#170036  av teknikeren

Stilig Carina da! Viste ikke slike fantes jeg :)

#170064  av Kjetil84

Skal ha styling-kit'e til Tune Masters, uten supra vingen, liker den vinga jeg har nå!:P

Bilde

Bilde

Bilde

Front, bak og skjørter kommer på 13.400kr hos Quality Autoimport AS!

Også skal jeg senke panseret mitt, men må få tak i et annet panser til å gjøre det med, tør ikke prøve med det orginale!:P
Sist redigert av Kjetil84 den 27 nov 2006 21:57, redigert 1 gang totalt.

#170112  av CelicaGT

Skal ha badlook :-) Berre å stikke på skarapen og skaffe deg eit panser og øve ;-)
Blir bra med det kittet. Lykke til!

#170171  av Apsis

Meget tøff Carina, GTIene er ikke dumme i det hele tatt!
Likte stylingkitet, skjønner at du ikke vil ha supravingen, men den gjorde seg overraskende godt på Carina E :)

Er ikke superglad i netting i bakfangeren, tror faktisk denne bakfangeren hadde blitt likeså tøff ved å la den gå opp på midten bak (at den ville sluttet der gitteret nå begynner). Dessuten synes jeg det ser rart ut med hull i gitteret for utblås. Men, smak og behag, og tøff blir Carinaen din uansett. :D

#170174  av Andy_Celica

Carina E Gti er det 3sge med 156 eller 175 hester, eller er det ingen av delene??

#170308  av Kjetil84

Takk takk!:)

Andy_Celica:
Det er 3s-ge med 157,5hk (så det er vel lov å skryte på seg en halv hest? så det blir 158hk)!:P
Ettersom jeg har hørt, er det 94 modell og oppover som har 174hk, men har ikke funnet en enda! Så på en 94 modell, men den hadde kun 158hk, kan jo være noe tull med at det var en 93 modell som var første gang registrert i 94 eller noe slikt!

#181874  av Kjetil84

Da var effektanlegget på plass!

Fjernet katalysatoren og bygget hele anlegget i rustfritt stål!:)

Valgte litt mindre lyddempere for å få litt mere lyd!

Orginalt:
Bilde

Etter:
Bilde

Bygget med y-kobling istedefor t-kobling for at eksosen skulle bli bedre fordelt mellom de to bakpottene mine!

Resultatet ble dødsbra! Gromm lyd, og mere gamp!
Merker godt at katalysatoren er borte!:P

Noen som vet hvor jeg får tak i rustfrie grenrør til den blokka? gjerne krom også!:P
Er jo samme blokka som står i både celica og camry, så er vel noen som har laget grenrør til den?