TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Turbo!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #181755  av TrustNo1

Da var dette endelig i boks, og en guttedrøm har da gått i oppfyllelse :)

Jeg kjøpte som noen kanskje vet http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=16302, og ga 175k for denne. Utrolig mye penger for en såppas gammel bil, men som annonsen sier , så er denne svært pen, og mye utstyr fulgte med. Det er vel heller ikke av den letteste bilen å få tak i , så jeg slo da iallefall til, så får det heller stå sin gang ;)

Dette blir nok uansett en livsinvestering for min del, og kommer ikke til å bli solgt igjen selv om jeg en gang skulle skaffe meg ny bil.

Litt blanede følelser på vei hjem. Det første som skjedde var ett par lamper som lyste, rød motorolje lampe og "check engine". Heldigvis var AeZ_ veldig behjelpelig på telefon, og vi konkluderte med at nivået bare var litt lavt etter ett oljefilter-bytte. Etter litt påfylling av olje forsvant denne. "check engine" lyste vissnok fra tid til annen, og den hadde vært på verksted uten at det skulle trenge å bety noe, så da får vi satse på det stemmer :)

Resten av turen gikk smertefritt, iallefall for bilen sin del. Personlig så må jeg innrømme at jeg aldri har vært så nærvøs for å kjøre en bil før. For sikkerhetsskyld pøsregnet det, og jeg hadde aldri kjørt en turbo-bil før.

Jeg forstår godt nå de som sier at det krever litt å kjøre en slik bil, jeg er glad jeg var vant med å kjøre GTI'n fra før. Uansett, utrolig artig var det, og hele kvelden har nok gått med til litt test-kjøring:) Men å dra ut maks har jeg nok ikke gjort, og kommer heller ikke til å prøve så lenge asfalten er våt. Jeg har planer om å beholde denne bilen litt lengre enn som så :lol:

Vel, knall bil, og jeg takker AeZ for å ha tatt så godt vare på den, og håper på mye morro fremmover

AeZ: dersom det ble for vemodig å kvitte seg med denne, så får du si fra om du er i Drammensområdet en dag :P

#181760  av Larsen

Gratulere så mye da! Har vel skaffet deg det fineste eksemplaret på Norsk jord du nå.

#181767  av angrykid

gratulerer her også, jeg.. :) phat bil. liker dem når de er hvite.. blir mye bilvask på deg i tiden framover :P

#181768  av sindrejl

gratulerer! dette hadde nok kanskje vært bilen jeg hadde kjøpt om ikke det hadde blitt gt4'en!

#181776  av Andy_Celica

Gratulerer! Du har kjøpt deg en helt rå bil! :D

#181784  av TrustNo1

Takker alle sammen :D

Ringte forsikringen nå, og fikk en liten snedig opplevelse. Turbo'n var faktisk 300kr billigere å forsikre enn GTI'n. Jeg gadd ikke spørre noe særlig om det, men total forsikring med full kasko kom iallefall på rundt 4700, noe jeg ikke synnes er så ille :)

#181799  av angrykid

Pga forsikringsfirmaene ikke differensierer på mr2 gti eller turbo :) Kjekt for oss som har mr2 :)

#181800  av Andy_Celica

angrykid skrev:Pga forsikringsfirmaene ikke differensierer på mr2 gti eller turbo :) Kjekt for oss som har mr2 :)
ltt off-topic: men slik er det på celica oxo, jeg betaler ikke noe mere for en st205 (2,0 turbo), en kompisen min betaler for en at200 (1,8).

Funker jo ganske greit det egentlig
 #181871  av AeZ_

TrustNo1 skrev: AeZ: dersom det ble for vemodig å kvitte seg med denne, så får du si fra om du er i Drammensområdet en dag :P
Jepp.. Er utrolig ille å ikke se bilen i hagen lenger, å ikke kunne kjøre den er helt forferdelig. Fikk ikke sove lett i går for å si det sånn, men livet må liksom gå sin gang..

Men uansett så Gratulerer jeg deg med en SUPER bil, og håper du også vil ta like godt være på den som de som har eid den før deg har. :wink:

#181877  av christer

TrustNo1 skrev:Takker alle sammen :D

Ringte forsikringen nå, og fikk en liten snedig opplevelse. Turbo'n var faktisk 300kr billigere å forsikre enn GTI'n. Jeg gadd ikke spørre noe særlig om det, men total forsikring med full kasko kom iallefall på rundt 4700, noe jeg ikke synnes er så ille :)
seriøst... jeg betaler 7800 kr i året med full kasko... har vesta med 75 % bonus... dette var det billigste jeg kom frem til på min ringe runde, bilen står på min far (40 år)...
men kan det ha noe med at jeg ikke har airbag?
 #181902  av TrustNo1

AeZ_ skrev: Men uansett så Gratulerer jeg deg med en SUPER bil, og håper du også vil ta like godt være på den som de som har eid den før deg har. :wink:
Jepp, var planen det. Med mindre jeg stuper oppi noen alvorlige økonomiske kriser, så blir nok dette en bil jeg kommer til å beholde uansett om jeg skulle kjøpe noe annet senere. Har garasje til den, samt at den kommer ikke til å bli vinterkjørt. Det har jeg subaruen til :)
seriøst... jeg betaler 7800 kr i året med full kasko... har vesta med 75 % bonus... dette var det billigste jeg kom frem til på min ringe runde, bilen står på min far (40 år)...
men kan det ha noe med at jeg ikke har airbag?
Jeg glemte å nevne at jeg kun har 8000km kjørelenge, iogmed at jeg har en bil til for vinterbruk. Jeg bruker forøvrig gjensidige, har to (midlertidig tre) bilforsikringer +innbo. Kan være jeg får litt rabatt for dette.

Jeg er 27 år, har 70% og hatt lappen i mer enn 7 år. Sammen med boplassering og sikkerhetsutstyr på bilen, så er det vel dette som skaper premie-grunnlaget.

#181909  av jonny on the spot

Jezzez den bilen der er seriøs HOT HOT HOT!!
Hadde faktisk ikke vært i tvil om jeg skulle hatt meg en ''ny'' MR2
Pluss jeg er litt skap elsker av hvit MR2

#181911  av kennethx

gratulerer med ny bil, en diagnose test for å sjekke feilkoder er gjerne ikke så dumt å gjøre med tanke på at check engine lyset kommer og går.

#181924  av Master

Gratulerer med bil! ;)

RØD oljelampe hadde jeg blitt bekymra over! GUL lampe er oljenivålampe dersom oljenivået kommer noe under minimum på peilepinna. RØD lampe er oljetrykket og burde ikke begynne å lyse med mindre du har svært lite motorolje (kanskje 2 liter for lite) eller noe galt. Ville fått sjekka det ASAP. Det heter at du ikke skal kjøre en meter med rød oljelampe. Fort at et rådelager tar kvelden +++. kan jo være noe så enkelt som at du har en litt tullete oljetrykkssensor. Hvem vet. Ville hvertfall sjekka det OM lampa skulle begynne å lyse igjen....

#181930  av aneriks

gratulerer! :D