TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Større bremser mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #179509  av ure

Hei. Har noen her bygget om til større bremser forran på mk1? Mener å ha hørt om at det er mulig å tilpasse celica turbo bremser. de orginale bremsene tok litt kveld etter japsetreffet.(Rister i rattet og dårlig virkning) Takker for tips og erfaringer...

#179513  av James

Har lurt litt på det samme jeg også... Mener Amund her inne har det på sin MR2 mk1. Kan spørre han. :wink:

#179572  av Pgus

Jeg har det på min...

St185 forran, og orginal '86 bak.

Bremser bra, men jeg må gjøre noe bak, fordi jeg for lett for lock på forhjulene.

Skivene må borres om

#179624  av mk1 black limited

Pgus skrev:Jeg har det på min...

St185 forran, og orginal '86 bak.

Bremser bra, men jeg må gjøre noe bak, fordi jeg for lett for lock på forhjulene.

Skivene må borres om
Tips:

http://members.aol.com/mr2home/mr2_86/propvalve.html

Har gjort det på min og det fungerer veldig bra.

#179627  av ure

Takker for tips. Fikk svar på det jeg lurte på. Blir vel til å prøve å få tak i ST 185 bremser foran til japsetreffet på rudskogen...

#182148  av Pgus

Hvor er det man får tak i en slik ventil?
(var inne å leitet deamontweek, men jeg fant ingenting)

MÅ man legge om alle rørene slik som på dette bildet? Jeg blir dårlig bare av å tenke på det...

Er det nødvendig å oppgradere bremsene bak, selv med justering vil jo veldig mye av bremseeffekten ligge forran.

Hvordan er det å sette på "myke" klosser bak som bremser bedre, er det et alternativ til å bytte ut reduksjonsventilen?

Hvilke "bremsekloss" merke biter best?
Har tenkt på ECB Greenstuff, men andre ikke er særlig imponert hverken over slitestyrke eller bremseevne..

#182297  av mk1 black limited

F.eks. her:

http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ ... GDR90-1000

Det ble ikke gjort så mye utav rørene på min i alle fall.

Oppgradering av bremsene bak er ikke nødvendig.

'Myke' klosser bak funker neppe.

Er veldig fornøyd med Ferodo - EBC synes jeg var dårlige.