Har lurt litt på å fjerne de to dekkslene under motoren på CS'en min. Er det noen andre som har gjort dette? Vil det med hensyn på kjøling bli noen merkbar forskjell? Andre forskjeller som blir merkbare? Motoren blir sikkert lettere skitten, men hva gjør man ikke for å få bare bitte-litt bedre kjøling for denne "high-way-grillen" under panseret.
a man in the nude skrev:Har lurt litt på å fjerne de to dekkslene under motoren på CS'en min. Er det noen andre som har gjort dette? Vil det med hensyn på kjøling bli noen merkbar forskjell? Andre forskjeller som blir merkbare? Motoren blir sikkert lettere skitten, men hva gjør man ikke for å få bare bitte-litt bedre kjøling for denne "high-way-grillen" under panseret.jeg fjernet det på min st205, da jeg sliter med varme under panseret, og fant ut to ting;
1 det ble mye mer varme som spredde seg rundt i motorrommet
2 siden jeg har åpent "hull" i toppen av panseret da jeg har fmic istedetfor tmic så klarer kjølevifta og vanlig luft som kommer inn i motoren via kjøring å presse mye mer varmluft ut det hullet, så etter jeg fjerna dekselet har faktisk varmen gått ned MYE. pga det sprer seg mer og lettere for luft å få ut av motorrommet. Men skal isolere rørene med eksosbånd nå for å hjelpe til litt mer