TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bruke luftmengdemÃ¥ler til en vanlig gt4 pÃ¥ cs??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #182500  av csstian

Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bruke en luftmengdemåler til en vanlig gt4 på en cs. Mener stikket er ulikt men går det ann å klippe av mitt å lodde på det andre? Er det like mange pinner i di to pluggene?

#182514  av CelicaTurbo

Det er ulikt antall pinner i kontakten vistnok, en pin ekstra/mangler i CS-pluggen. Jeg aner ikke hva det er for noe på den pinnen og har ikke funnet det ut eller. AFM på CS er i stand til å registrere mer luft enn hva den andre kan og dermed vil det si at verdiene i signalet er forskjellig og selv med å fikse til wiring så vil signalet altså ikke passe omhverandre. Det er mulig at om CS har en ekstra pin i kontakten så er dette for å gi høyere oppløsning på det større området av luftflyt, for oppløsningen på AFM i den vanlige modellen er allerede ganske dårlig når luftmengden blir høy. Det er mulig at du kunne ha brukt en annen AFM om du også hadde montert en Apexi AFC (air flow converter) eller en Greddy eManage (for å omprogrammere AFM'ens signal til noe som ECU kan forvente er korrekt etter dens fuel- og tenningstabeller).

#182607  av urq26

Det går ikke an og bytte om hverandre, har prøvd og fikk masse feilkoder. blant annet 31 og 32. De er jo feil i luftmengdemåleren.

Pris på ny til CS på toyota er 8500,- Kjøp datasprut!

#182616  av kennethx

eller kjøp en brukt, jeg skal sikkert selge min snart ;)