TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 Mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #18180  av saus

Hei !

Har nettopp handlet meg en finfin ny Toyota Mr2 mk3 (ja den nye stygge typen som mange mr2 eiere sier). Bilen er orgnialt utstyrt med en 1.8 liters motor med 143 hester, har i tilegg montert dobbelt eksos etc.

Det jeg er ute etter er 2 ting, hva oppnår jeg med:

1. Chiptuning (ytelse?,pris?,hvor?)

2. Turbo (ytelse?pris?hvor?)

3. Styhle kits (priser fra? og hvor?)

Bilen går bra osv, men er konstant ute etter mer fart å spenning:)

#18182  av Dalan

Nei nei, ikke den nye stygge typen, bare den nye typen ;)
Har sansen for den jeg, gratulerer med skikkelig go'bil! :)
ang. spørsmålene dine, tja.. Jeg er vel ikke den som vet mest, hvertfall ikke om mk3 ;)

Men hold oss oppdatert med planene dine! ;)

#18193  av chris

Velkommen ja! :)

Jeg har ikke så mye peiling på mk3 jeg heller, men mitt forslag er å søke på forumet (search oppe på menyen ;)) etter mk3. Står mye om styling og tuning en eller annen plass her inne ;)

#18203  av CelicaGT

Grattis med bilen!!! :!:
Synst mk3 e fin bil.. har kjørt den og gjer det gjerne fleire ganger.
BEgynnt å komme bra med styling til den på nettet trur eg. Berre sjå filmen 2 fast 2 furious, såg eit par der...

#18222  av Amund

turbokit får du vel alltids til motoren, men hva med å putte ned i en annen motor? 3SGTE burde jo gå...

#18279  av Erlend

En 1.8 VVTL-i motor var mitt forslag på IRC tidligere idag :) Ble vel enige om at den finner man i nye Celica GT-S. 180 hk originalt, tror det blir lett 190 med pustemodifikasjoner. Hvis man i tillegg slenger på hardtop, TRD-dempere med litt senking og ei heidundranes flott JTCC-vinge, så har du en feiandes flott bil :D

#18283  av @lpher

Erlend skrev:En 1.8 VVTL-i motor var mitt forslag på IRC tidligere idag :) Ble vel enige om at den finner man i nye Celica GT-S. 180 hk originalt, tror det blir lett 190 med pustemodifikasjoner. Hvis man i tillegg slenger på hardtop, TRD-dempere med litt senking og ei heidundranes flott JTCC-vinge, så har du en feiandes flott bil :D
Grattis med ordentlig bil ;-)

Var det ikke 190hk eller 192hk i både Celica og Corolla T-sport da? ;-)
180hk er det vel den amerikanske Matrix'en som har?

@lpher

#18312  av Erlend

Det var jeg og helt bombesikker på! Men jeg ble grundig satt på plass på IRC... så jeg resignerte. Men neida, som jeg trodde, det ER 190 hk i den motoren. HAH! :D

#18328  av kennethx

Det var det jeg også trodde :)

#18344  av saus

Erlend skrev:Det var jeg og helt bombesikker på! Men jeg ble grundig satt på plass på IRC... så jeg resignerte. Men neida, som jeg trodde, det ER 190 hk i den motoren. HAH! :D
hihi mulig mulig, jeg bare refererte til toyota sine sider. Men hva vet nå jeg:)

anyways toyota mr2 mk3 ustyr virker utrolig vanskelig å få tak i, har fått tilbud på noen style sets, men synes ingen av de var noe spesielt fin:
http://www.toyoshop.nl/media/ASD-W3-001.jpg : Spoiler kit Toyota MR2 1.8 W3.
Pris : 17000,-
http://www.toyoshop.nl/media/mr2421f.jpg : Spoiler kit 421 Toyota MR2 1.8
W3. Pris : 15500,-
http://www.toyoshop.nl/media/mr2840f.jpg : Spoiler kit 840 Toyota MR2 1.8
W3. Pris : 17000,-

Jeg fikk tilbud på en turbo også (faktisk ett tilbud uten å nevne merke, som havnet på 45k eks mva, noe som jeg synes var vel stivt.

Får vel også hive opp ett bilde av kjerra snart:)

#18371  av Erlend

Hvis pris ikke er viktig...så trenger du Fortune 01-widebody-kitet fra Veilside :D :

Bilde

Og slik kan den se ut når den er ferdig - med klistremerker og felger...

Bilde

BARE $3800!

#18387  av Mr2 Mk2

syns denne er ok....
Vedlegg
Mr2Spyder.jpg
Mr2Spyder.jpg (100.3 kiB) Vist 5052 ganger

#18391  av Erlend

Er ikke det samme kit da? Veilside Fortune?

#18392  av Mr2 Mk2

Skremmende likt hvertfall,det er i alle fall veilside så mye kan jeg si hehe :wink:

#18418  av Erlend

Ganske greit da, Veilside har jo bare et kit til MR-S uansett :) Fortune 01...