TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er denne til?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #183335  av GT4 CS

Fant den nede ved baksiden av motor. På brakett som sitter i blokka mellom banke sensor og girkasse Ikke sett den har falt ut, eller noen logiske steder den hører hjemme.
Driver og byttet topp pakning.
Den er gummi belagt innvendig med en liten kul på.
Vedlegg
DSC01117.JPG
DSC01117.JPG (134.72 kiB) Vist 1182 ganger
DSC01118.JPG
DSC01118.JPG (192.23 kiB) Vist 1181 ganger

#183339  av Larsen

Ser ut som det er den "spaceren" som sitter på toppen under festet til gasspjeldet.

#183340  av larsst185

Du tenker på den det er to av som står nedi toppdekselet?Nja,men den skal ikke være gummibelagt,ei heller kul på.

#183341  av GT4 CS

Larsen skrev:Ser ut som det er den "spaceren" som sitter på toppen under festet til gasspjeldet.
Forklar litt nærmere nå :) Gass spjeldet er jo ute

#183343  av larsst185

Du har to spacere som står under braketten som støtter spjellhuset.spacerne står liksom oppi toppdekselet.men de er lengre en den dær og har som sagt ikke kule eller gummi på seg..

#183344  av GT4 CS

Nei, de har jeg kontroll på :) Alle skruer og muttere osv ligger i system, klok av skade tok jeg og nærmere 100 bilder av motoren underveis med tanke på vacum slanger hehe

#183346  av Larsen

Var de jeg tenkte på ja.

#183350  av sleeper

snart ute og gasser igjen da eller?

hvordan pakkning ble det da? andre ting du gjør når du først er i gang eller?

#183355  av GT4 CS

sleeper skrev:snart ute og gasser igjen da eller?

Har som mål og kjør av en drivaksel til helga :lol:
Ble helt org pakning, den jeg hadde liggenes klar. Gjør ike noe annet på bilen. Kunne jo seff ha byttet ventil tettninger osv. Tar en avgjørelse på det iløpet av dagen. MYe mulig jeg gjør det med samme toppen er ute. For neste gang den skal ut så skal jeg ha ut hele motoren. Det er så skummelt trangt og skru bak ved innsuget hehe.

#183362  av sleeper

GT4 CS skrev:
sleeper skrev:snart ute og gasser igjen da eller?

Har som mål og kjør av en drivaksel til helga :lol:
Ble helt org pakning, den jeg hadde liggenes klar. Gjør ike noe annet på bilen. Kunne jo seff ha byttet ventil tettninger osv. Tar en avgjørelse på det iløpet av dagen. MYe mulig jeg gjør det med samme toppen er ute. For neste gang den skal ut så skal jeg ha ut hele motoren. Det er så skummelt trangt og skru bak ved innsuget hehe.
neida... jeg får hele hånden min bak der uten problem jeg... (på min bil!)

så du har ikke tatt ut motoren? bare tat av toppen?
hvor lang tid brukte du da?

#183363  av GT4 CS

Hehe, tok ut kun toppen ja. Hvor lang tid jeg brukte vet jeg ikke. Men jeg begynte i 9 tiden på morgenen, og toppen ble løftet ut ca kl 23. Men det er ikke effektiv skruing, mye prat, noe besøk, middag. Og ekstremt mye leting etter verktøy. Et par av boltene på innsuget satt og vanskelig til, for ikke og snakke om de to stagene som støtter innsuget, det satt noe så inn i gamperævva hardt