TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av tÃ¥kelys pÃ¥ MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #183496  av tullball

Disse monteres som kjent nederst, men hvilke kabler skal de tilkobles?

Fant bare et par løse kabler lengre oppe og de ga ikke noe lys i lykta, så hvordan skal jeg få tåkelysene til å funke?

Finnes den noen koblingsoversikt?

Vil helst koble de sammen med parklysene, slik at når jeg slår på parklys lyser også tåkelysene, så jeg setter på den instillinga på dagtid, deretter vippelysene på mørketida.

Av en eller annen grunn mangler fronten min tåkelys...
muligens blitt fjerna.

#183580  av nomad25

Ikke akkuratt noe med det du spurte om da, men jeg synes tåkelys er skikkelig stygt på MR2. Jeg måtte bare få sagt det nå som jeg hadde sjansen :D Min er det heller ikke tåkelys og det er jeg meget glad for, tror ikke alle modellene kommer med tåkelys uten at jeg skal si det helt sikkert.

#183608  av sindrejl

nomad25 skrev:Ikke akkuratt noe med det du spurte om da, men jeg synes tåkelys er skikkelig stygt på MR2. Jeg måtte bare få sagt det nå som jeg hadde sjansen :D Min er det heller ikke tåkelys og det er jeg meget glad for, tror ikke alle modellene kommer med tåkelys uten at jeg skal si det helt sikkert.
bilene er LANGT styggere med vippelykter oppe.. synes det er grusomt når folk kjører med vippene oppe på lyse dagen, helt på trynet.
 #183609  av sindrejl

tullball skrev:Disse monteres som kjent nederst, men hvilke kabler skal de tilkobles?

Fant bare et par løse kabler lengre oppe og de ga ikke noe lys i lykta, så hvordan skal jeg få tåkelysene til å funke?

Finnes den noen koblingsoversikt?

Vil helst koble de sammen med parklysene, slik at når jeg slår på parklys lyser også tåkelysene, så jeg setter på den instillinga på dagtid, deretter vippelysene på mørketida.

Av en eller annen grunn mangler fronten min tåkelys...
muligens blitt fjerna.
er jo bare å ta parklyskablene og tyvkople lyktene på dem? :) det gjorde jeg på min mk1 om jeg ikke tar helt feil.

#183615  av tullball

Tenkte på dette selv, å bare ta å koble på parklyskablene, slik at jeg har første innstilling med parklys + tåkelys for dagtidskjøring og neste bryterinstilling for lykter, nattkjøring ;)

Håper bare at det ikke er noen sikring som ryker, at den tåler alle pærene hvor enn denne er kobla.

#183619  av bose

sindrejl skrev:bilene er LANGT styggere med vippelykter oppe.. synes det er grusomt når folk kjører med vippene oppe på lyse dagen, helt på trynet.
Syns vippelykter er kult jeg da :D

#183633  av nomad25

sindrejl skrev: bilene er LANGT styggere med vippelykter oppe.. synes det er grusomt når folk kjører med vippene oppe på lyse dagen, helt på trynet.
Jeg er så definitivt enig, men parklys for holde på dagen:D

#183659  av James

Hadde grøftelys på MR2en min før... Tok de av for ikke så lenge siden og må si bilen ble MYE finere uten di!! Kjører bare med parklys om dagen jeg, og vippelykter om natten siden det uansett ikke er lov å kjøre med grøftelys om natten.. er ikke noe problem det no for tiden siden det er lyst ute nesten hele døynet rundt! :wink: