TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alternativer for fordeler??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #182796  av ErikG

Noen som har noen alternativer til fordeleren? Min er ødelagt så må ha ny. Tenkte derfor på om det var noen alternativer?

#182815  av larsst185

hva mener du med at den ar ødelagt?

#182821  av ErikG

på en måte knukket :oops:

#182874  av kennethx

får rotor og fordeler lokk på toyota til noen hundrelapper

#182884  av sleeper

Regner med at prøvde og presse den på plass med boltene?? (må huske på og sette den riktig vei... :wink: :lol: )

hvis du ikke finner en fra en 3sgte så skal den fra 3sge motoren passe.. (hvis du skal kjøre org ecu så må du bytte innmaten i den..

#182997  av larsst185

Har en fordeler liggende.tror selve det mekaniske er i orden men elektronikken er brent opp.

#183637  av ErikG

Regner med at prøvde og presse den på plass med boltene??
Helt riktig. Var litt trangt gitt :oops: Bomma litt tror jeg. Har hørt mye negativt om fordeleren, at det er ett svakt punkt. Derfor lurt jeg på om det er noe annet enn fordeler man kan bruke??

#183644  av sleeper

ja, du kan jo bruke cilpakker med triggerhjul på veiva.. men da må du ha fullt datasprut osv... og det koster en del kr...

#183649  av sleeper

og jeg regner med at du hadde satt den lille tappen som går inn i kammen feil vei.. :wink: 8) :lol:

#183717  av larsst185

jeg har det huset tror jeg.

#186986  av ErikG

hvis du ikke finner en fra en 3sgte så skal den fra 3sge motoren passe.. (hvis du skal kjøre org ecu så må du bytte innmaten i den..
Sikker på at de fra 3s-ge passer??

#186988  av sleeper

kjører med en fra en 1 gen 3sge selv jeg.. (har 2 gen motor!)

men det som er hovedproblemet med det er at tennene i fordeleren ikke sitter helt likt.. ( er ikke noe prob for meg når jeg har autronic)
så det du må gjøre er og bytte innmaten i den, og siden du har en knekt ligende såer det ikke noe prob for deg!" :D

#186989  av ErikG

Greit, da er jeg på utkikk etter en fra 3s-ge også!! Hvilke biler kom 3s-ge i??

#186991  av sleeper

den kom i celica mk4 og mk5 og mr2 mk2.

(jeg kan ikke love deg at den som sitter i 3 gen 3sge passer! bare 1 og 2 gen!)

den jeg har brukt er fra en mk4