TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilde av Mr2 med 30mm senking og 18"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #183453  av BrennaRacing

Noen som har dette...Tenkte å bestille meg senkesett i morra, men er litt usikker på om 30mm er nok

#183515  av Neemi

SW20 sin gamle mr2 hadde vel 30mm senk om jeg ikke husker feil.
Min er litt lavere enn hans og litt høyere enn Firewalk sin som er senket 40mm.

Sitter på tregt søplenett på jobb her nå, så orker ikke lete og linke bilder, men du finner vel bilde av alle tre her inne.

En ting du skal være obs på er at høyde kan variere fra bil til bil med samme mm senk pga forskjellige typer fjærer, dempere og felger.

#183613  av BrennaRacing

Bilen din er veldig pent senket...Men du har 17" ikke sant...??

Bestilte 30 mm fjærer i dag....Å Sw20 kjørte vel også med 17" så jeg tror 30mm blir ganske bra på bilen min :D

Vil jo ikke ha det så lavt at hjulbuene skraper borti hjula heller :)

#183629  av aneriks

BrennaRacing skrev:Bilen din er veldig pent senket...Men du har 17" ikke sant...??

Bestilte 30 mm fjærer i dag....Å Sw20 kjørte vel også med 17" så jeg tror 30mm blir ganske bra på bilen min :D

Vil jo ikke ha det så lavt at hjulbuene skraper borti hjula heller :)
mener og ha lest en plass at neemi har 18, ikke helt sikker men

#183631  av egotrip

hun har 18" på 7 felg ja :]

hvis jeg ikke husker gæli..

#183663  av Mr2 Mk2

18" felger og 30mm TTE, skulle gjerne vært lavere.Er ikke noe særlig lav, egentlig.
Vedlegg
Bilde 017.jpg
Bilde 017.jpg (153.6 kiB) Vist 157 ganger
Bilde 007.jpg
Bilde 007.jpg (145.54 kiB) Vist 169 ganger

#183666  av BrennaRacing

har du bilde før senk??

Hva er dekk dim? Skulle kanskje vært litt lavere ja :lol:

#183674  av Mr2 Mk2

Har ikke bilde før senking med disse felgene,men har med 17"?
Hjulene er 8"x18" 215/35 foran 225/35 Bak.
Vedlegg
Bilde 016.jpg
Bilde 016.jpg (153.12 kiB) Vist 169 ganger

#183741  av Neemi

Jeg kjører på 7x18 ja.
Dekk 215/35-18.

#183816  av BrennaRacing

Mr2 Mk2 skrev:Har ikke bilde før senking med disse felgene,men har med 17"?
Hjulene er 8"x18" 215/35 foran 225/35 Bak.
Er samme dekkdim som jeg har det...Men syns det er så rart at din virker så høy...Syns ikke bilen min ser no særlig høyere ut enn din nå...Hvertfall ikke foran....Er det no forskjell på 90 og 91 modell i høyden?? Noen som veit..

Her er bilder av min
Vedlegg
Rustad 1.jpg
Rustad 1.jpg (68.82 kiB) Vist 161 ganger
Rustad 5.jpg
Rustad 5.jpg (70.59 kiB) Vist 156 ganger

#184174  av TrustNo1

På min 93 mod så har jeg 255/35-18 bak og 225/35-18 forran. Hvor mye den er senket er jeg usikker på, men det går ikke mer enn akkurat (får såvidt fingerne oppunder hjulbuen)

Derimot så synnes jeg bilen er ALT for stiv. Greit nok at det henger godt på veien, men det er litt slitsomt å kjenne hvert eneste kumlokk man kjører over i baken :P

Noen ideer om hva som kan gjøres, eventuelt må byttes for å få litt mer fjæring? Jeg mener ikke at jeg skal ha "fammiliebil-fjøring", men bare slik at ikke hele bilen smeller over hver eneste lille dump.

Følgende understell ble oppgitt fra tidligere eier, uten at jeg helt har greie på hva det innebærer:

- KYB AGX justerbare dempere
- Eibach Sportline fjører
- HKS Pillow Ball Mounts

#184184  av kake

Sportline fjærene dine skal være forholdsvis myke etter hva jeg har lest, så problemet er nok ikke der hvis de ikke er kuttet osv da. HKS Pillow Ball Mounts gjør iallefall ingenting for komforten. Det er en metallklump som sitter på toppen av fjærbeinet ditt. Stivt og direkte ja, men ikke bra for støy og vibrasjoner. Originalt er jo denne i hard gummi. Det kan hende AGX demperne dine er stillt på 3 eller 4. Du har 4 innstillinger på de hvor 1 er mykest. For å justere foran trenger du bare en liten skrutrekker, men husk å press knotten ned før du vrir rundt, ellers ødelegger du den. Du skal høre et lite klikk når den går i spor. Bak trenger du et spesialhjul som fulgte med demperne. Det kan jo også hende du treffer demperstopperne dine hvis de er for lange. 18" hjul er jo heller ikke direkte positivt når det gjelder komfort :)

#184189  av TrustNo1

kake skrev:Sportline fjærene dine skal være forholdsvis myke etter hva jeg har lest, så problemet er nok ikke der hvis de ikke er kuttet osv da. HKS Pillow Ball Mounts gjør iallefall ingenting for komforten. Det er en metallklump som sitter på toppen av fjærbeinet ditt. Stivt og direkte ja, men ikke bra for støy og vibrasjoner. Originalt er jo denne i hard gummi. Det kan hende AGX demperne dine er stillt på 3 eller 4. Du har 4 innstillinger på de hvor 1 er mykest. For å justere foran trenger du bare en liten skrutrekker, men husk å press knotten ned før du vrir rundt, ellers ødelegger du den. Du skal høre et lite klikk når den går i spor. Bak trenger du et spesialhjul som fulgte med demperne. Det kan jo også hende du treffer demperstopperne dine hvis de er for lange. 18" hjul er jo heller ikke direkte positivt når det gjelder komfort :)
Ok, takker for svar. Regner med om jeg ikke kommer til å gjøre noe her da jeg begynner å dra på åra, og ikke er like intressert i så fryktelig "aktiv" kjøring lengre:P Greit med litt morro innimellom, men stort sett går det pent i svingene.

Men en annen ting, dersom bilen blir noe særlig mykere på dempingen, så kan jeg vel risikere at hjulene slår opp i hjulbuen? Klaringen er så godt som fraværende. Jeg må vel isåfall kanskje heise bilen noen millimeter? Jeg mener å huske at fjærene var litt kappet, uten at jeg skal si det for sikkert. Hvor mye koster eventuelt fjærer som er brukbare? Jeg er som sagt ikke ute etter "fammiliebil" komforten, og har bilen gjerne senket og stiv, men det skal ikke kjennes ut som man ligger rett på asfalten.

#184196  av Mr2 Mk2

Bilen er ALT for stiv ja,er litt lite gummi liksom.Og jeg kjører med originale dempere enda. :roll: bilen er altfor stiv for min del.

Ang høyden,så kom jo senere rev som var noe lavere,men usikker på om den kom allerede i 91?

#184200  av Ivar

Mr2 Mk2 skrev:Ang høyden,så kom jo senere rev som var noe lavere,men usikker på om den kom allerede i 91?
Det blir nok 92, med revisjon 2.