TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Slik kan et knust stempel fra en 3S-GTE se ut

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #183839  av kennethx
 
Slik kan et knust stempel fra en 3S-GTE se ut.

Dette er sylinder 3.
Vedlegg
Hull i stempelet sett fra baksiden
Hull i stempelet sett fra baksiden
IMG 005.jpg (263.94 kiB) Vist 131 ganger
Feil 3
Feil 3
IMG 004.jpg (327.39 kiB) Vist 125 ganger
Feil 2
Feil 2
IMG 003.jpg (340.77 kiB) Vist 126 ganger
Feil 1
Feil 1
IMG 002.jpg (349.22 kiB) Vist 123 ganger
Finn 3 feil!
Finn 3 feil!
IMG 001.jpg (295.37 kiB) Vist 127 ganger

 #183845  av CelicaTurbo
 
hehe, det var ikke bare ringene som røk der nei :D

 #183864  av aneriks
 
:?

 #183883  av sleeper
 
litt lite bensin eller litt mye tenning? :(

 #183884  av kennethx
 
lambda var fin på hele turen, så det er nok tenning...

Blir å dra det helt ut nå, JE stempler, carillo råder, hks kammer, AEM datasprut...

Dette skal ikke skje igjen :twisted:

 #183887  av sleeper
 
kennethx skrev:lambda var fin på hele turen, så det er nok tenning...

Blir å dra det helt ut nå, JE stempler, carillo råder, hks kammer, AEM datasprut...

Dette skal ikke skje igjen :twisted:
og ny fuel rail eller dual feed... (er vel en kominasjon av innsuget ditt og fuel railen som gjorde at nr3 gikk til dundass..)

(trudde foresten ikke du skulle ha kammer jeg?)

 #183893  av kennethx
 
Er nok ikke den beste railen nei. Mye tyder på at jeg får laget en custom rail som er dualfeed. Så må jeg skaffe meg noen 550 dyser i tillegg.

11.5 grader grunntenning, 1.2bar ladetrykk og A/F ratio på 11.8-12.0. Det var en dårlig ide. Hadde med meg tenningspistol og skulle justere ned tenningen på veien, det var planen...hehe...men sånn ble det ikke helt kan du si....

Det ville nok gått bra med 1.5 grader mindre basis fortenning, som jo også er standard, altså 10 grader. men men...

 #183895  av sleeper
 
du får se det på den possitive siden.. nå får du en bedre motor da.. :D

 #183901  av kennethx
 
ja ikke sant..hehe...det jeg prøver å overbevise meg selv om mens jeg sitter her med tompengpong hehe...

 #183904  av sleeper
 
hehe...det er verd det når motoren blir startet første gang.. :D :D 8)

 #183943  av sindrejl
 
ufattelig at du klarte å få kompresjon på det stempelet der i det hele tatt :P

 #183948  av kennethx
 
det var jo ikke så mye komp igjen :lol:
Vedlegg
kompresjon_knust_stempel_3.jpg
kompresjon_knust_stempel_3.jpg (144.04 kiB) Vist 142 ganger

 #183961  av cs2451
 
var faktisk litt værre enn det ene mitt og det der! hehe
Hvordan er sylinderveggen din?

 #183978  av sindrejl
 
kennethx skrev:det var jo ikke så mye komp igjen :lol:
helt OT, men har du betalt den komp lappen der med svette og blod eller? ser ut som noen har blødd ihjæl over den :D

 #183982  av kennethx
 
I.o.m. at bitene har holdt seg på plass, så så ikke veggen ille ut, den skal uansett borres for JE stempler nå.

sindre. om du trykker litt på den så blir den rød, det verktøyet som "tegner" strekene har ikke blekk, bare en nål, du fatter tegningen... :)