TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt om Cathy... Noen spm her oxo:P

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #18379  av Cathy

Long time no see..

Har hatt mye arbeid den siste tiden, oxo har jeg vurdert frem og tilbake hva jeg skal gjøre med Cathy.. Men nå har jeg sammen med madammen endelig havnet i mål...

Som tidligere nevnt skal vi ikke bruke denne bilen om vinteren, og jeg skal nå bruke den første vinteren på å få den som vi vil...

I helgen begynner arbeidet med å ta ut motor, girkasse, eksosannlegg og strippe bilen helt inni... Allt skal i kjelleren for arbeid i vinter..

Motor skal heloverhales, trimmes og lakkeres...Bilen skal pusses ned, behandles og bli klar for lakkering...Blir et stylingsett på den, men ikke noe voldsomme greier...

Motor:
-racingcam
-utskift av modul og chip
-apexi world racing powerfilter-det råeste på markedet..helt nytt og det eneste som utkonkurrerer k&n
-effektannlegg(og fjerne den h... hk-stjeleren under der. Bare setter inn et rakt rør..
-Apexi AFC
-Ground ledn.
fjerne turtallssperre
+litt annet småsnax...Bl.A. høvlet topp, forsterket gnist ech..

Motoren vil se helt rå ut ferdig... Masse crom og rødt..Litt sølv..Forsterker motorrommet oxo. Dette er jo 2,2 literen med kun 135 hk i utg.punktet..men den har et brukbart dreimoment da. Når jeg er ferdig med den anntas det at det er et sted mellom 210 og 230 hk og det holder for meg.. Må nok kjøpe metallpakning på toppen samt kanskje litt større dyser..får se..

Eksteriør:
-Et bodykit..Ikke noe voldsomme greier, men et pent et..
-94+ baklykter
-utskiftning av hovedlys
-penere felger, 17" med 215 45 dekk
-gule koni og senkefjører...litt usikker på 35 mm eller 40 mm
-lakkering(rød-ikke originalrød)
tyfoon grillrist

Interiør:
-hvite skiver med crom rundt og aluplate rundt skivene..Blått lys
-hvite skinntrekk
-hvite dørtrekk
-rødt gulvteppe
-ferrari girskifter(forkrommet)
-alufarget midtlene
-røde racingpedaler med blått lys
-sort/rødt momoratt
-aluminiumsmatter
-god cd spiller
-afc boksen under cd spilleren(eller over)
-rød recaro skulderbeskyttelse
-litt diverse aluminium rundt dashen generelt, om jeg finner noen som selger det da.

Det var vel det... Kan kanskje høres mye ut, men bilen kom meg på ca 65.000 totalt og da er det jo bare å sette i gang..

Nå har jeg det meste allerede, mangler bare noen få ting, og håpet kanskje noen her kunne hjelpe meg med hvor jeg fant dette. Her er liste på hva jeg mangler/ikke finner:

-racingcam
-ferrari gearshifter(hadde en adresse til det, men mistet den)
-hvite skinntrekk til dører og seter
-trekk til midtlene..har sett, men finner ikke tilbake til siden...

Ellers har jeg allt på lista... Mye har jeg handlet, noe kommer etterhvert..

Dere tror kanskje dette har blitt fryktelig dyrt, men neida.. Har lest at folk har kjøpt apexi luftfiltre for 7-800 kroner?? Betalte 200 jeg...
Her er et par priseksempler:
aluminiumsmatter: ca 200,-
racingpedaler, røde med lys: ca 200,-
bodykittet jeg skal ha: 5000 kr inkl.frakt(koster ca 10000 pluss frakt mange steder på nettet)
grillrist: 50 kr
nye diamond hovedlykter, 250,- pluss frakt-ca 400..
2. gen. afc: ca 1800 kr(selges for nærmere 5000 enkelte plasser)
osv osv....

Så som dere ser, så blir det ikke så fryktelig dyrt... Modulen og chippen ble også billig...1000 lappen ca bare...ikke det engang...All letingen har lønt seg for min del...

Det som er dyrt er eksosannlegget(ca 4000)dempere (ikke sikker på pris)og sannsynlighvis skinntrekka...hvis ikke jeg bare skal kjøpe racingstoler da..kan få 2 stk for 4000 ferdig levert...det er det en koster i norge..Men vil helst ha orginalsetene..
og lakkeringa koster 5000 da jeg gjør forarbeidet selv..

Vel..Da blir det spennende å se det ferdige resultatet til våren..Skiltene skal på til 1. mars...

PS: Noen som har brukt effektannlegg eller brukte felger er jeg veldig interessert..

#18381  av Amund

I svarteste, det var ei lang liste! :shock:

Dempere, gule koni, tror jeg er billigst her: http://www.ssspower.no
Han ha senkesett også. Ellers kan jo kanskje toyparts hjelpe deg med noe av det andre.. Jeg vet i vert fall ikke...

Lykke til videre med prosjektet! :wink: 8)

#18383  av erling

Høres rått ut! Du må oppdatere oss undervegs. :)

#18385  av Erlend

Wow! Dette høres jo kjempeflott ut, hvis du får til alt :) Gleder meg til å høre mer om prosjektet. Håper du har digitalkamera! Skal du gjøre det meste av arbeidet selv?

#18386  av Mr2 Mk2

Tror ikke du kommer til å ha fritidsproblemer i vinter nei :shock: :wink:
Sikkert artig det med litt "oppgraderinger"...

#18396  av Cathy

Hey..Takk for oppmuntringen..

Ja, allt utenom lakkering gjøres selv...

Har digicam, skal ta noen bilder nå før jeg begynner og masse bilder underveis, skal passe på å legge dem ut her..

Noen som har gode tips og råd tar jeg imot med takk...

Gleder meg som en unge jeg..

#18414  av CelicaTurbo

litt av en liste ja :shock:

Ferrari girskifter, kanskje denne du finner her du tenker på?: http://www.mr2specials.net/

#18426  av Cathy

Takk for den linken...Just what i needed.. Likte ikke prisen, men..

Hmmz..Vet dere...Ho kjerringa er litt misfornøyd.. Jeg vil kjøpe baklyktene fra 94++ men ho vil jo seff ha de ferraribaklysa..Ho så det på en mr2 på nettet og fallt pladask for de... Noen som vet hvor i pokker jeg kan få noe sånt??

*litt misfornøyd med det, men..* Ho må jo få lov å velge litt ho også..

#18428  av CelicaTurbo

Ferrari baklys :shock: Høres litt snodig ut for å være ærlig.. men, kan ikke si noe om hvor du får tak i det. Mener det er et britisk selskap som leverer et Ferrari-kit til MR2 og det er kanskje baklysene derfra du er ute etter? Men aner ingenting om navn osv så klart..

#18457  av chris

Det var ei sinnsyk liste ja :shock:
Og ganske gode priser spør du meg. Ser det er mye å spare om man handler på de rette plassene og/eller har de rette kontakter :)

MEN.. min ærlige mening er at ferrari baklykter blir for wannabe. Jeg liker det i hvert fall ikke. Det er første skritt på veien for å "bygge om" bilen til en Ferrari lookalike. jeg ville i hvert fall holdt meg til 94+ lyktene ;)

#18474  av Cathy

Hei..

Joa er 100% enig med deg.. Nå skal ikke dette bli noe ferrari lookalike altså.. Men tror faktisk sånne lys bak blir ganske kult på bilen.. Får jeg ikke tak på, så kjøper jeg 94+ lyktene istedet..

Så dere syntes lista er lang?? hmm... Jaja.. Men for å være helt ærlig syntes ikke jeg det. Masse av det er bare småtteri da..

Nå skal jeg begynne å ribbe bilen.. Må bare få tatt noen bilder først 8)

Nå kjøpte jeg stylingsettet i dag... Kom faktisk bare på ca 3500 inkl.frakt.. Kunne ikke bedre bli jo :lol:
 #18529  av Leon

Hei du. De prisene du oppgir her, åssen får du til det? Stylingkit til 3500?Skal starte i vinter jeg og med prosjekt.Derfor så lurte jeg på de prisene dine :)

#18710  av Christian

Jeg er også VELDIG interessert i å høre hvor du fikk tak i det og hva det består av :shock:
Eller er det en kopi av en kopi av en kopi av en kopi :wink:

#18718  av Mr2 Mk2

Er vel ikke bare det at du har regnet litt feil da visst du har omgjort fra pund eller dollar kanksje glemt moms osv? :?