TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3-way rockford frontsett

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #184168  av @lpher

TrustNo1 skrev: Noen som kjenner til disse?
Yepp..har solgt ett par tre sett av de dær ja :)
TrustNo1 skrev: Er de gått ut av produksjon?
Yepp...gikk ut av produksjon i 2004 de dær...
TrustNo1 skrev: Kan ikke finne de på rockford sine sider, men jeg ser blandt annet megabillig.com selger de.
Ehh....godt over halvparten av de varene som ligger ute på den nettsiden nå er varer som er utgått....så enten selger de ikke varer lengre...og ligger inne med kjempelagre av gamle ting...eller de driter i å oppdatere nettsiden sin :wink:

#184175  av TrustNo1

Ok. Har du noen formening om hvor bra det settet er? For øyeblikket driver jeg og støper dørkasser i glassfiber til 4" og 6", så er litt på utkikk etter noe nytt å sette i disse. Eventuellt så kan jeg sette i ett 4" og ett 6" komponent sett, men dette blir jo isåfall noe dyrere.

Jeg skal ha en T8004 til å drive frontsettet, så vil gjerne ha noe som tåler en trøkk :)

#184195  av @lpher

TrustNo1 skrev: Ok. Har du noen formening om hvor bra det settet er?
Yepp...settet er bra det...har hatt 2-veis utgaven selv i supran...MEN...det er noe kresent på størrelse på dør og demping og slike ting :wink:
TrustNo1 skrev:
For øyeblikket driver jeg og støper dørkasser i glassfiber til 4" og 6", så er litt på utkikk etter noe nytt å sette i disse.
Hadde det ikke vært en fordel å sjekket opp om det finnes 3-veis høytalersett i 1", 4" & 6,5" størrelse FØR man begynte å bygge? :wink:
TrustNo1 skrev:
Eventuellt så kan jeg sette i ett 4" og ett 6" komponent sett, men dette blir jo isåfall noe dyrere.
Neppe :wink:
TrustNo1 skrev:
Jeg skal ha en T8004 til å drive frontsettet, så vil gjerne ha noe som tåler en trøkk :)
Du er på rett spor ihvertfall :)

#184208  av TrustNo1

Tja, om det blir ett 3veis sett, eller to stk 2 veis sett, så skal jeg ha 6" og 4" i dørene uansett hadde jeg tenkt. Har hatt både dobble 2veis og 3veis sett tidligere, og med aktiv delig og god justering så fungerer det meget bra etter min smak iallefall.

Grunnen:
4" er vesentlig enklere å vinkle slik man vil ha de
6" har vesentlig bedre midbass.
Så om disse justeres til å ta seg av hvert sitt frekvensområde fungerer det veldig bra.

Men nå er det jo alltid slik med lyd, at det noen liker, synnes andre er helt forkastelig :)

#184242  av @lpher

Cool :) Det bør spille bra om uansett det oppsettet dær...om du velger bra komponenter offcourse :)