TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sprekk ved turboen? Ser litt nifst ut iallefall

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #184226  av TrustNo1

Jeg tok en liten titt på motoren i dag, og oppdaget dette.

Det ser ut som noe nifst kan skje her, eller hva mener dere?
Vedlegg
IM000010.JPG
IM000010.JPG (273.26 kiB) Vist 323 ganger

#184229  av Andreazz

Nifst og nifst.. det verste som kan skje er vell at du får (har?) frieksos, og jeg regner med du fikser det før downpipen detter helt av?

Dette så litt hjemmelaget ut, har du et lite stykke med flexi-rør e.l på eksosen? Isåfall kan det være lurt å montere et.. Så slipper du at nettopp dette skjer..!

#184231  av TrustNo1

Ok, først av alt skulle jeg kanskje si at jeg har -null- peiling på turbo, og har akkurat kjøpt bilen :)

Han jeg kjøpte den av sa at det hadde blitt sveiset noe her, men akkurat hva som har blitt gjort er jeg usikker på.

Du mener at det ikke er noen risiko for noe mer alvorlig om jeg kjører med dette?

Hva slags flexirør mener du, og hvordan monterer jeg dette?

#184239  av MR2WideBody

TrustNo1 skrev:Ok, først av alt skulle jeg kanskje si at jeg har -null- peiling på turbo, og har akkurat kjøpt bilen :)

Han jeg kjøpte den av sa at det hadde blitt sveiset noe her, men akkurat hva som har blitt gjort er jeg usikker på.

Du mener at det ikke er noen risiko for noe mer alvorlig om jeg kjører med dette?

Dette kommer helt sikkert til å sprekke etterhvert, den downpipen begynner å bli rimelig sliten..

Men nå er du så heldig at jeg har en Downpipe liggende (Samme sorten som du har, bare min er forsterket)

AEZ som hadde bilen før ville kjøpe den, men jeg skulle egentlig ha den selv.. Men jeg har annen turbo på min, så den passer ikke...
Er du intressert i å kjøpe den så sleng meg en melding

#184244  av andre 1

Strøkent sveisearbeid :lol: Er like greit å bytte det lappverket der...

#184253  av sindrejl

TrustNo1 skrev:Ok, først av alt skulle jeg kanskje si at jeg har -null- peiling på turbo, og har akkurat kjøpt bilen :)

det har ikke noe med turboen å gjøre det der, sprekken er i selve downpipen som fører eksosen UT av turboen. derfor får du frieksos ved turbohuset. Resultatet av dette kan jo være at bilen går dårligere og lambda sensoren ikke funker helt perfekt. Samt at du får mye mer støy. Bytt downpipen og om du ikke har flexirør etter downpipen er det iallefall ikke rart det ble sprekker :P

#184476  av TrustNo1

Da var ny downpipe på plass.

Takker til MR2widebody for at han hadde den liggende og lån av verksted :D

Det var mer tuklete å bytte denne enn det først så ut som, men jeg fikk det til etter endel tukling.

Men når jeg kom hjem, så viste deg seg at den ene gjengepinnen som fester downpipen til turboen hadde løsnet igjen. Mulig det er fordi jeg brukte en annen mutter her.

Uansett, er det noen som vet om dette er standard ting som de har liggende på Toyota? Min ligger vel langs E6 en stand, og tror ikke jeg gidder å lete :P

#184529  av GT4 CS

det har de hatt på lager de gangene jeg har kjøpt, og skulle de ikke ha det får du svinge en tur til lillestrøm så skal du få en

#184595  av TrustNo1

Bestillte bolter på Toyota nå. Dette kommer til å svi på pungen.

8,- +mva pr stk

De skulle ha de klare i morgen :)

#184658  av MR2WideBody

TrustNo1 skrev:Bestillte bolter på Toyota nå. Dette kommer til å svi på pungen.

8,- +mva pr stk

Bra det løste seg, ikke noe mer rykking nå?

#184672  av sleeper

8,- +mva pr stk

hehe.. kjøpe de mutterene som holder eksosmanifoilen på toyota for noen mnd siden jeg.. de koster FAENMEG 40 kr STK!!!!!!!

#184700  av TrustNo1

MR2WideBody skrev:

8,- +mva pr stk

Bra det løste seg, ikke noe mer rykking nå?
Nei, ser ut til å fungere bra nå, men har ikke testa så veldig. Har kjørt litt forsiktig i og med at jeg mangler en skrue, og en skrue til er noe løs.

Så jeg får vel gå til innkjøp av noen bukker i morgen, og hive meg under å skru litt hardere tenker jeg :)

#184717  av Peak

sleeper skrev:

8,- +mva pr stk

hehe.. kjøpe de mutterene som holder eksosmanifoilen på toyota for noen mnd siden jeg.. de koster FAENMEG 40 kr STK!!!!!!!
Joda, men de har jo en spesiell leggering slik at de tåler mye varme, de var vel nesten gullfarget/kobberfarge?
Var rundt på diverse mekaniske verksted her i byen og skulle ha eksosmuttre med denne legeringen, og folk viste ikke hva det var en gang :?

#184730  av Ivar

Er det lambdasonden som er på bildet der?