TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 0-100km/t

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #184498  av Gt-4-Ever

Hva er den beste tida dere har fått? Nevn bilmodell og tid. :D

Har personlig klart 8 blank med Celica Gt-4 (1990)

#184499  av Andy_Celica

Jeg har aldrig målt nøyaktig, men har klart rundt 6 sec,++

Det er med en st205!

#184528  av spoild

Hadde ca 12 sek med en Opel Tigra :roll:

#184533  av sleeper

4,4 i bilen min.. 1.1kg trykk og org clutch.. (den clutchen holdt vel ca 3000km... :twisted:

#184535  av GT4 CS

6,9 sek med 91 gt4cs og clutch dreper start,
Men min beste er med forsvarets gelenderwagen 2,4diesel. Fra lutvann til olavsgaard, det tok ca 10 min og vi nådde 100 med et jubelbrøl uten like

#184558  av Torbiz

9 blank med min 91 GTi cab

#184567  av CelicaTurbo

rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.

#184576  av kennethx

Har ikke målt 0-100, men 0-133.34 gikk på 8.599 :). Trekk fra ett girskifte, og akselerasjon fra 100 til 133.34 i 3 gir, så er du der sånn ca på 0-100.

#184578  av GT4 CS

CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe

#184604  av sleeper

GT4 CS skrev:
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe
en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall.. :D

#184674  av CelicaTurbo

GT4 CS skrev:
...og allikvel tok jeg deg bra i starten om jeg husker rett, mest trolig pga turboen tenker jeg, men du tok meg jo igjen da ;) Clutchen ryker fort med slike starter så jeg slurer bare et halvsekund eller så i starten for å bygge trykket så slipper jeg resten..

#184742  av Meurz

Bilde

0-100 km/h in 6.22 sec (measured with the HKS turbotimer at 16-06-2006 - stock engine except for the Ogura 409D clutch and flywheel)

#184752  av GT4 CS

sleeper skrev:
GT4 CS skrev:
Hehe, ja den blir någet varm ja :lol: Men skal man satse koster det penger. Stemmer at du tok meg i starten celica turbo, tok deg igjen litt utpå. Men var ikke store forskjellen mener jeg og huske. Husker jeg rev konsollen min ut av feste da jeg kasta på fult trykk :lol:

en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall.. :D