kaimagne skrev:celicat23 skrev:Det er meninger opp, og meninger ned, om det å lakkere felger. Noen mener det er fin-fint å lakkere felger med vanlig lakk, mens andre sier det flasser av med en gang.
Det jeg lurer på: Hvorfor må felgene glassblåses? Hvorfor går det ikke å bare pusse de ned, for så å lakkere? Jeg kan skjønne grunnen hvis det er snakk om noen felger med litt "kriker og kroker" du ikke kommer til med vanlig papir --- men skal du lakkere noen helt vanlige 5 eika felger f.eks, kan en ikke bare pusse de ned med papir?
Anyone? Anyone? Bueller? Bueller?
For å svare på det siste først... Ferris has left the building... 
Jeg referte til de felgene jeg har, som er 9-eika med skarpe kanter... Litt knot å ta det med papir... Men det burde jo funke med papir også. Men jeg snakka nettopp med Østfold sandblåseverksted, og han der skulle ha ca 250 kr pr felg for å sandblåse og klargjøre for pulverlakkering. For helt vanlige alufelger uten mye kriker og kroker tok han ca 200 kr pr felg. Det betyr at hele jobben med sandblåsing og pulverlakkering skulle komme på ca 2000 kroner, inkl avbalansering, som man bør gjøre i etterkant.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10205
Ser ikke så verst ut dette vel? 
***
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.