TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bli sponset?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #184519  av nokia4life

Hei,

Som noen her på forumet har fått med seg at jeg har fått en Toyota Starlet, 1,0.....1986 modell....

Tenkte på om det er mulig å bli sponset noe på anlegg siden?...
(For meg så kan godt hele siden på bilen klistres opp med reklame :P )

#184526  av @lpher

Er nok en aldri så liten myte at det sponses bilanlegg fra butikkenes side ihvertfall :wink: Dette ble nok gjort en del "før i tiden", men etter at gråimport av bilstereo via nettet etc. har tatt av de siste årene...og har gjort små marginer ende mindre i denne bransjen....så tviler jeg på at det finnes butikker som har midler til å gjøre dette lengre.

So...your best bet vil nok være å ta kontakt med importørene direkte...for å høre om det er interesant.

MEN...men vær advart...de stiller STORE krav til sponsede biler...både med hensyn til montering og ikke minst at du MÅ stille opp på det som er av treff rundt omkring i landet... :wink:

#184609  av nokia4life

Tror du, det at bilen kommer til å bli kjørt minimum 150 km, hver dag på hverdagene, og på forskjellige områder i romerike, er et godt argument? :P

#184676  av @lpher

nokia4life skrev:Tror du, det at bilen kommer til å bli kjørt minimum 150 km, hver dag på hverdagene, og på forskjellige områder i romerike, er et godt argument? :P
Dessverre :wink: Det skal nok litt mer insats inn som så for å få en importør til å sponse annlegg er jeg redd... :)

#184744  av Zepticon

Først burde du ha en bil som folk vil se... Ikke en Toyota starlet (no offence)
Så burde du ha klare planer hva som skal gjøres og hvordan.
Bilen burde også stå i stil til et eventuelt bygg. dvs styling, blingbling, felger, fancy lakk og hele pakka.
Så må du kjøre norge rundt på alt av store treff for å vise frem bilen.

#184773  av Neemi

Er faktisk veldig forskjell på hva som kreves av firmaene når det kommer til selve bilen.

Lillebror kjører VW Jetta, og sist han hadde anleggsspons var i en helt vanlig utgave av disse, den var mørk grå og temmelig original.
Hadde vel et sett med felger som var noe bedre enn de originale, men heller ikke disse var kjempefancy.
Han laget et oppsett på hva han ville ha i bilen, hvordan han hadde tenkt å bygge det og hva han ønsket å oppnå utifra det han bygget.
Deretter kontaktet han en leverandør i Oslo, la frem det han hadde planlagt og den saken gikk i boks.
Han fikk dekket veldig mye av anlegget og til gjengjeld måtte han stille på et visst antall treff i året.

Så finn ut hva du vil ha, og prøv deg hos forskjellige firmaer ;)

Forresten, hvor på Romerike bor du?

#184799  av Zepticon

I rest my case :lol:
Men nytter hverfall ikke å møte opp å spørre om sponsing med notater på en gul Post-It :wink:

#184806  av Deleted

Jeg driver for selv og forhandler litt om spons for tiden. Ser ut som jeg faktisk vil få litt drahjelp. Alle levrandørene jeg handler av per dags dato gir meg iminste rabatter eller kostpriser.

Dette hjelper jo en del, men å bli helsponset på alt utstyret du trenger skal vel mye til om du ikke har et kjent navn i bilstereo bygge brangsjen.

#184899  av nokia4life

Neemi skrev:Er faktisk veldig forskjell på hva som kreves av firmaene når det kommer til selve bilen.

Lillebror kjører VW Jetta, og sist han hadde anleggsspons var i en helt vanlig utgave av disse, den var mørk grå og temmelig original.
Hadde vel et sett med felger som var noe bedre enn de originale, men heller ikke disse var kjempefancy.
Han laget et oppsett på hva han ville ha i bilen, hvordan han hadde tenkt å bygge det og hva han ønsket å oppnå utifra det han bygget.
Deretter kontaktet han en leverandør i Oslo, la frem det han hadde planlagt og den saken gikk i boks.
Han fikk dekket veldig mye av anlegget og til gjengjeld måtte han stille på et visst antall treff i året.

Så finn ut hva du vil ha, og prøv deg hos forskjellige firmaer ;)

Forresten, hvor på Romerike bor du?
Ikke langt ifra deg :lol:

Pleier å se deg og bilen din i Lørenskog....sett deg ett par ganger ved det vannet, når du har kjørt forbi.... husker aldri hva det heter :P

#184900  av nokia4life

@lpher skrev:
nokia4life skrev:Tror du, det at bilen kommer til å bli kjørt minimum 150 km, hver dag på hverdagene, og på forskjellige områder i romerike, er et godt argument? :P
Dessverre :wink: Det skal nok litt mer insats inn som så for å få en importør til å sponse annlegg er jeg redd... :)
Men rabbater fra deg går vel ann? :lol:

(Og hvordan får man vekk dekslene foran høyttalerne, i dørene foran på Audi A4, 98modell?)

#184922  av @lpher

nokia4life skrev: Men rabbater fra deg går vel ann? :lol:
Det lar seg alltids ordne :D
nokia4life skrev: (Og hvordan får man vekk dekslene foran høyttalerne, i dørene foran på Audi A4, 98modell?)
Du må av med hele dørdekselet :wink:

#184990  av nokia4life

@lpher skrev:
nokia4life skrev: Men rabbater fra deg går vel ann? :lol:
Det lar seg alltids ordne :D
nokia4life skrev: (Og hvordan får man vekk dekslene foran høyttalerne, i dørene foran på Audi A4, 98modell?)
Du må av med hele dørdekselet :wink:
Derfor jeg klarte å rive ut en bit av den i pappas bil :lol:

Men jeg ser bare en skrue i dørdekslet, er resten bare klips?... virker mer solid enn gamle bilen... Carine E, og der så jeg mange skruer åsså...