TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøpe meg en GT4?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #183416  av spoild
 
hehe, sant..

Bilen din ser veldig grei ut. Men som du sa skal du snart selge den, får se etter helgen om det blir en importert fra USA, hvis ikke, har jeg lyst til å se nærmere på bilen din..

 #183531  av GT4 CS
 
spoild skrev:hehe, sant..

Bilen din ser veldig grei ut. Men som du sa skal du snart selge den, får se etter helgen om det blir en importert fra USA, hvis ikke, har jeg lyst til å se nærmere på bilen din..
Om det er min bil du sikter til er det bare og ta kontakt. Regner med jeg får den på veien til fredag. Bestilte litt fler deler idag som utrolig nokk kommer imorgen. Pris vil bli 115000, prisen er ekstra billig siden det mangler sommerdekk til den

 #184445  av spoild
 
Da har jeg vært å sett på bilen, så ganske så grei ut..
Han skal bytte setene han har i sin egen bil med den ejg skal kanskje kjøpe, de var bedre behandlet. Så veldig fint ut med skinnseter også, han hadde en bil som het Toyota Celica ALL-Track 92mod, er denne ganske lik ST185, så veldig lik ut, hva er forskjellen?

Den skal på EUgodkjenning den 10 eller 11, skal høre hvordan det går der. Pluss jeg må skaffe meg lån da.. Bilen kommer vel på ca 120000,-

Gleder meg sinnsykt, drømte om bilen i natt.

:lol:

 #184458  av sleeper
 
st185 kom med forskjellige navn ettersom hvor den ble solgt...
i usa så hette den all track, mens i japan så hette den gt4..

det er litt forskjell i om det er sperra bakaksel, andre bremser og hvilken girkasse den ble levert med.. (europa og japan utgavene er de som ble best utstyrt som standard..)

 #184468  av spoild
 
Okei, takk. GÃ¥r nok for den Europa versjonen jeg da, hvis det blir no.

 #184471  av sleeper
 
spoild skrev:Okei, takk. GÃ¥r nok for den Europa versjonen jeg da, hvis det blir no.
hehe.. men ikke la det skremme deg fra og kjøpe en usa mod! med mindre du skal trimme den kraftig og kjøre mye bane med den så kommer du nok ikke til og merke noe forskjell..

 #184989  av GT4 CS
 
Den svarte har jo PORNO skinnseter da. Bare få byttet rattet så :wink:

 #184998  av spoild
 
Noen som kunne regne ut engangsavgiften?

Prøver selv, men tror jeg gjør noe galt.

Selgeren sa det kom på ca 130K med angangsavgift og kjøp av bilen.

Når jeg regner det ut får jeg over 150K, blir det så dyrt lønner det seg jo ikke..

 #185002  av sleeper
 
det var deffinitivt de peneste setene jeg noen gang har sett i en gt4... :shock: (den sorte)

 #185080  av CelicaTurbo
 
spoild skrev:Noen som kunne regne ut engangsavgiften?

Prøver selv, men tror jeg gjør noe galt.

Selgeren sa det kom på ca 130K med angangsavgift og kjøp av bilen.

Når jeg regner det ut får jeg over 150K, blir det så dyrt lønner det seg jo ikke..
tja, det er jo en kalkulator på toll.no som er meget grei, men den passer ikke helt i ditt tilfelle siden den også inkluderer moms på kjøpesum med fraktkostnader (og vi kan anta at summen i annonsen inkluderer moms).

Avgiftene som gjenstår da er ca 47.000 om den er registrert første gang i 92, eller ca 51.000 om det er 93, eller ca 57.700 om det er 94 osv.. Det er da med egenvekt 1500kg, effekt 204hk, motorvolum 1998.

 #185163  av sleeper
 
celicaturbo: er det sånn at de som ble levert i usa uten sperre bak altid kom med 150 kassa? eller kan den ha 150 kassa og fortsatt ha sperre?

 #185175  av spoild
 
SÅ det hadde kanskje lønnet seg for meg å handel den svarte istedet.
For den blir jo billigere også, men det kan vel være noe annet dritt med den da..
Har ingen store planer om å kjøre så mye på bane og trimme den, men en vet jo aldri..

 #185277  av CelicaTurbo
 
sleeper skrev:celicaturbo: er det sånn at de som ble levert i usa uten sperre bak altid kom med 150 kassa? eller kan den ha 150 kassa og fortsatt ha sperre?
stemmer vel det men det er vel mer en indirekte følge av at 150-girkassen ble levert de årene hvor diffsperre bak ikke var tilgjengelig, mens fra 93 ble den en "option" men kom alltid med den nye girkassen slik jeg har forstått diskusjonene derfra..

celica_st185: rent teknisk er det jo fremdeles en diffsperre i bilen for det er en senter lamelldiff, men bilen mangler trolig torsen bakdiffen.