TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica st182 bremsekasting!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #185280  av hugomidt

mangen her på forumet har vært borti kast i skivene framme.
og alle seier overhal calipera.

eg overhalte calipera og smurte opp glidera, skifta klossa og skiver..
dette er under 6 mnd sida.
calipane var helt greie inni og det var nesten ikkje "rust sår"
men no har dritten begynt å få kast i seg igjen!!

er det noken som hat "kast" problemet men fått det iorden ??
ka er oppskrifta??

kjøre masse til og fra jobb og treng noke som holder seg.
mange snakker om BD skiver og gode klosser, kor får en tak i det BILLI!!!

er det "navet" som "holder" skiva som er svakheten? det er jo ikkje "feste" skruer på dei heller.

veit om en med st180 som har brukt ei formue på å få prøvd å fikse kastinga , men det koomer igjen...

all hjelp takkast imot med stor taknemlighet .
blir litt dyrt å kjøpe alt nytt i bremser framme når eg skal overhale motor og bytte rute også......

#185283  av sotevik

Har du prøvd å få et bilverksted til å dreie skivene dine?

#185284  av sleeper

har du kjøpt skivene på toyota eller er det ettermarkedsdeler?
burde vel være en form for garanti på det vel?

#185286  av sotevik

Jeg hadde kast i skivene på en t-20,fikk dreid skivene på et toyotaverksted og det ble bra. gratis (garantisak).
 #185289  av hugomidt

er jo et alternativ ja , tenkte eg ikkje på, skal høre med sjefen om han kan ordne, må finne meg en bil og eg kan låne då.

er "brembo" ifra meca, men trukke eg får det på garanti, når eg kjører minst 200mil i mnd ...

#185290  av CelicaGT

Kan vere navet som er litt kast i. Kom på det etter eg hadde snakka med deg. Vi var borti det med corollaen heime. Det var bak da men...
 #185295  av hugomidt

er jo et alternativ ja , tenkte eg ikkje på, skal høre med sjefen om han kan ordne, må finne meg en bil og eg kan låne då.

er "brembo" ifra meca, men trukke eg får det på garanti, når eg kjører minst 200mil i mnd ...

#185629  av larsst185

seff skal toyota skivene holde.men jeg klarte ikke å unngå kast før jeg bytta til black diamond skiver.Jeg mishandler dem daglig og de holder helt supert.
 #187634  av Celica93

Forstår det slik at det er brembo skiver du har kjøpt.
Hvis du leser i papirene du fikk med bremseskivene står det at du skal kjøre et viss antall kilometer med skivene før du foretar kraftige oppbremsinger. Kan du ha oversedd dette? I så fall kan skivene ha gått varm å skivene har slått seg.
Dette er vel noe som gjelder de fleste merker av bremseskiver.
 #187635  av Celica93

Forstår det slik at det er brembo skiver du har kjøpt.
Hvis du leser i papirene du fikk med bremseskivene står det at du skal kjøre et viss antall kilometer med skivene før du foretar kraftige oppbremsinger. Kan du ha oversedd dette? I så fall kan skivene ha gått varm å skivene har slått seg.
Dette er vel noe som gjelder de fleste merker av bremseskiver.

#187735  av gt4 carlos saintz

Er det massive eller ventilerte siver du har??

Massive kan vel godt slå seg litt viss dei blir voldsomt varme..

prøv originale toyota skiver???