TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skeve bremse skiver innen garanti tiden ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #185490  av MacGyver

Yarisen min har fått vibrator i rattet når eg bremser fra høyere hastigheter så bremsene er nok slått seg skeve ja.

men da bilen er innen garanti tide ( 3 år / 45 000 km ), hvordan går en da frem ?

tasser eg bare ned til totota og klager på dette ? koster da dette noe ?
 #185496  av sindrejl

MacGyver skrev:Yarisen min har fått vibrator i rattet når eg bremser fra høyere hastigheter så bremsene er nok slått seg skeve ja.

men da bilen er innen garanti tide ( 3 år / 45 000 km ), hvordan går en da frem ?

tasser eg bare ned til totota og klager på dette ? koster da dette noe ?
du tasser vel bare ned på toyota og klager ja. Men spørsmålet er vel mer om garanti dekker bremseskiver etter 3år da det kanskje kan kalles "slitasjedel"?

#185498  av Larsen

At de er skjeve kan vel ikke kalles slitasje da.

#185508  av MacGyver

vel. bilen er ikke 3 år da. det er en 2005 model som har gått ca 30 000 nå. så att det er slitt nå virker litt rart,

men får vel ta turen ned på mandag.

#185577  av sindrejl

MacGyver skrev:vel. bilen er ikke 3 år da. det er en 2005 model som har gått ca 30 000 nå. så att det er slitt nå virker litt rart,

men får vel ta turen ned på mandag.
ah, da er det iallefall bare å klage :)

#185626  av larsst185

Du får nye skiver.tvert.Inget problem

#192740  av MacGyver

Bare oppdaterer her eg.

da har bilen vært på service og. Fikk nye skiver og klosser fremme da disse var skeve. fikk og nye bak pga rust :)

Kjempe fornøyd :)

Og di bak disken mente eg hadde 100 000 km garanti tid og. ikke 45 000 som eg mente, hadde vist ikke hørt om 45 000 før.

Noen som vet noe om det `?

#192748  av TOYPARTS

mine skiver varte i 3 uker, dvs 1200km, de er fullstendig oppspist bak og klossene er utslitte, fikk besjed fra toyota at jeg måtte komme bort med de, problemet mitt er at de er jo til avensisen, dvs at jeg må være uten bil i 3 uker mens de sender de gamle inn for så å levere meg nye fra japan, synes det er for dårlig. vet ikek hva som er skjedd, det begynte på rudskogen på japsetreffet, det var derfor jeg ikke kjørte mot slutten av dagen.

#192749  av MacGyver

det var litt svakt ja. mine ble konstantert dårlige onsdagen og fikk nye montert torsdagen. det var da ganske så kjapt.

men mine er sikkkert fra en avensis eller noe slik "vanlig" da