TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• impotere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #185370  av daniel

hei.. eg vurderer å impotere meg en mk3 til vinteren.. e dette mye arbeid?? e det vanskelig å få den godkjent hos biltilsynet.. vet at på noen av mk4 må bytte lykter.. finnes det noe lignende til naf-test i danmark\sverige?? greit å vite ka du kjøper..

takk takk

#185375  av FS-Styling.no

Dette står det MASSE om på forumet! Seek and you will find!!

#185392  av arctic_celi

RRRRRRRRRrrrRRRR.... imporrrrrrrrrrrrrtrere... ikke impotere :)

#185395  av Johansen

arctic_celi skrev:RRRRRRRRRrrrRRRR.... imporrrrrrrrrrrrrtrere... ikke impotere :)
ikke importrere heller ;) men importere:D:D
 #185451  av @lpher

daniel skrev: hei.. eg vurderer å impotere meg en mk3 til vinteren..
Cool :)
daniel skrev: e dette mye arbeid??
Kommer helt ann på hvor du skal importere fra? ...om bilen er trimmet etc. :)
daniel skrev: e det vanskelig å få den godkjent hos biltilsynet..

Om bilen importeres fra ett annet europeisk land...så er det helt klart "enklest" ...en annen ting er om det lønner seg å importere eller finne en som allerede er i norge? :wink:
daniel skrev: vet at på noen av mk4 må bytte lykter..
Dette gjelder i hovedsak import fra japan/england...dvs. biler med rattet på "the other side" :wink:
daniel skrev: finnes det noe lignende til naf-test i danmark\sverige?? greit å vite ka du kjøper..

takk takk
Bilene må godkjennes i ny pg ne dær også ja...men jeg husker ikke hva de kaller dette :) Bilprovningen eller noe sånt?

#185581  av daniel

arctic_celi skrev:RRRRRRRRRrrrRRRR.... imporrrrrrrrrrrrrtrere... ikke impotere :)
beklager, men fikk aldri noe god karakter i norsk..
 #185582  av daniel

@lpher skrev:
daniel skrev: hei.. eg vurderer å impotere meg en mk3 til vinteren..
Cool :)
daniel skrev: e dette mye arbeid??
Kommer helt ann på hvor du skal importere fra? ...om bilen er trimmet etc. :)
daniel skrev: e det vanskelig å få den godkjent hos biltilsynet..

Om bilen importeres fra ett annet europeisk land...så er det helt klart "enklest" ...en annen ting er om det lønner seg å importere eller finne en som allerede er i norge? :wink:
daniel skrev: vet at på noen av mk4 må bytte lykter..
Dette gjelder i hovedsak import fra japan/england...dvs. biler med rattet på "the other side" :wink:
daniel skrev: finnes det noe lignende til naf-test i danmark\sverige?? greit å vite ka du kjøper..

takk takk
Bilene må godkjennes i ny pg ne dær også ja...men jeg husker ikke hva de kaller dette :) Bilprovningen eller noe sånt?
var planen å få inn en helt orginal..

eg tror det vil svare seg, har sett litt rundt i tyskland, du får jo en helt grei med lav km til 30-40 000nok staten skal ha ca 70 000 i avgifter, så tror det vil svare seg..
men håpte å finne en i sverige/danmark..
 #185623  av @lpher

daniel skrev: var planen å få inn en helt orginal..
Smart :)
daniel skrev: eg tror det vil svare seg, har sett litt rundt i tyskland, du får jo en helt grei med lav km til 30-40 000nok staten skal ha ca 70 000 i avgifter, så tror det vil svare seg..
Jeg ville nok sette STORE spørsmålstegn ved enhver nesten 20 år (!!!) gammel bil...som har gått såpass lite :wink: Skulle tro det var enklere å finne en enhjørning på finnmarksvidda kanskje? :D

Så...da må du enten....få en du stoler på...til å se over bilen GRUNDIG...evt. dra nedover selv å få den innom ett verksted..for å få sjekka ut om bilen er i så bra stand som selger sier...
daniel skrev: men håpte å finne en i sverige/danmark..
Bilene er noe dyrere i skandinavia enn i tyskland generellt...så import fra sverige er vel bare å anbefale i spesielle tilfeller? :)

#185662  av daniel

skal eg impotere fra tyskland, så blir det nok å ta turen nedover selv får å se/hente bilen..

men det hender jo at det dukker opp en ufortollet greit eksemplar til en veti pris på autodb..

men vi får se til vinteren..