sleeper skrev:Neemi skrev:sleeper skrev:da må du bytte motor og ecu!
foresten: den motoren som sitter i i mk4 celica`n er oppgitt til 150hk.. (143 hvis den har cat)
Hva hvis du bytter kun ecu?
En kar fortalte meg en gang at han hadde gjort det på en mr2.
Da på en 156 hk (2gen?). Han byttet visstnok til ecu fra 175 hk (3gen?)
trur ikke de passer i kontaktene... (de gjør ivertfall ikke det på turbomotorene..)
Passer
ikke i kontaktene direkte nei (2.gen 3SGE har vel 3 plugger mens 3.gen 3SGE har 4 bl.annet). Men de fleste signalene som går der er jo de samme, så går nok an å pinne om. Men når det er sagt er det etter min mening noe tull og totalt bortkasta tid. Uansett om det skulle funke som i eventyrene vil du jo i såfall hente den samme effekten ved en piggyback og litt mapping (mer i praksis siden du da får optimalisert etter ditt oppsett). Men prøver du og det slår til skal jeg spise ordene mine og spandere en øl ihvertfall
EDIT: kom og på at igniter og coil er forskjellig fra 2.gen til 3.gen. Ved bruk av 2.gen igniter på 3.gen ecu får du en tøff, uorginal, turtallsperre på ca 6000 omdreininger..

så må minimum ha riktig igniter i tillegg til ecu hvis du skal ha sjangs på noe effektøkning.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z