TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til glidesak pÃ¥ SW20 bremser...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #185704  av kake

Driver og skifter bremser, men på den ene siden foran sitter glidepinnen bom fast (den jeg har ringet rundt i grønt). Den andre glir fint. Har hatt den i skrustikka, banket på den, prøvd med 40cm latmannsarm, men til ingen nytte. Finnes det noe magisk triks her ?
Vedlegg
Sitter låst fast
Sitter låst fast
glidesak.jpg (38.41 kiB) Vist 806 ganger

#185705  av CelicaTurbo

varme fra blåselampe? Men det tar livet av de gummipakningene så klart..

#185707  av sigheri

Standard problem....

Rustet godt fast.

Kan prøve å få varmet opp, samtidig som du vrikker den løs.
Hvis du ikke har tilgang på varme, kan du banke på braketten rundt glidern slik at det utvider seg litt. Husk rustløser og smøremiddel på glidern etterpå....

#185715  av ADHD:-)))

Hei!
Eg vil fåreslå å legge braketten med den glide bålten pekende opp å sprute/fylleopp inni den gummimansjetten med W40 å vente en halvtime å sjekke om veska(W40) har sege/penetrert nedi ¨viss den har de så fyll på mere så vente en halv time til å so bruker deen gummi/plast hammer å prøve å slå ned glidebålten dette pleier å funke
Eg cille selfølgeilgt brukt sån SJÅKK sprai på samme måte men eg veit jo ikke om du har tilgang på SKÅLL sprai men W40 funker den ågså bare de tar LENGRE tid!!!

HÃ¥per dette kan vere til hjelp!??:-)

#185721  av kake

Takk for tips alle sammen, kjekt med et slik forum altså :)

Eneste varmetilgangen jeg hadde var en lighter så jeg droppet det, men fikk til slutt løsnet den så den går rundt, men får ikke bevegd den noe særlig inn og ut. Hadde i masse wd40 og når den hadde løsnet nok så satt jeg drillen på den med 17mm og lot den gå rundt og rundt en stund. Så fikk montert det sammen (er nemlig nødt til å ha bilen en liten tur imorra), men jeg får stikke innom toyota imorra og kjøpe ny, enten repsett hvis det finnes ? eller hele delen...
Vedlegg
ferdig montert
ferdig montert
montert.jpg (49.49 kiB) Vist 810 ganger

#185726  av Larsen

Går ann å bade den i syre, men da er det nok er fordel om selve sylinderen ikke kommer i kontakt. Har gjordt det før med godt resultat.

#185758  av Sven

Repsett foran koster ca 550,-
En glidebolt inkl. pakningen som, sikkert ble ødelagt, sitter inne på bolten koster ca 75,-