TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 20 ekstra hk for 50 kr...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #185630  av celica4ever

Fant dette på qxl. Kan vel umulig fungere?? :roll:

Du kan enkelt få opp til 20HK ekstra i din bil.

Dette er en motstand som man kopler på luft temperatur sensoren (IAT) slik at motoren får kaldere luft.

Har testet det på en 94 toyota camry og en 92 honda civic. Og det funket på begge. Kjenner at bilene drar bedre fra bunn og kommer kjappere opp på turtall.

Effekten kan variere fra bil til bil. Men ikke mer enn 20HK. Den skal vist forminske bensinforbruket en del også, men det har jeg ingen garanti for. Det har jeg ikke testet.

Skal fungere på alle biler med insprøytningsmotor. Alle biler med (IAT) sensor. (ikke turbo).

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26583129
Vedlegg
20hk.jpg
20hk.jpg (11.91 kiB) Vist 1955 ganger
20 hk.jpg
20 hk.jpg (13.55 kiB) Vist 1955 ganger

#185634  av Larsen

Det så bare dumt ut. Kan godt hende at det de kobler inn en motstand slik at bilen tror at lufta er varmere og dermed gir mindre bensin.

#185635  av larsst185

Motoren får IKKE kaldere luft av den dær.Har dårlig tro på sånt.

#185640  av celicat23

Hahahahahahaha. Gøy å se hva folk går på.

#185652  av madsbp

SÃ¥ LITT hjemmelaget ut :P

#185698  av sindrejl

unnskyld meg men hvordan skal en motstander KJØLE ned luft? bare tull

#185700  av Zepticon

sindrejl skrev:unnskyld meg men hvordan skal en motstander KJØLE ned luft? bare tull
Skulle akkurat til å skrive det... bare pølsevev... Desuten så trenger du ikke betale 50kr for en slik motstand... alle kan gå på Clas Ohlson og kjøpe en pakke for 10kr...

Kan få kjøpt klistremerker fra meg som gir 20hk ekstra. Bare 100kr per stykk :D
Selges uten TÜV papirer...

#185701  av celica1.8

Zepticon skrev:
sindrejl skrev:unnskyld meg men hvordan skal en motstander KJØLE ned luft? bare tull
Skulle akkurat til å skrive det... bare pølsevev... Desuten så trenger du ikke betale 50kr for en slik motstand... alle kan gå på Clas Ohlson og kjøpe en pakke for 10kr...

Kan få kjøpt klistremerker fra meg som gir 20hk ekstra. Bare 100kr per stykk :D
Selges uten TÜV papirer...
hehe... tar 2stk eg da :lol:

#185713  av Andy_Celica

Ja si det, den fungere sikkert slik at den trekker til seg all den varme lufta og dytter kald luft ut igjen :wink: LOL

#185724  av Mr2 Mk2

Den "lurer" jo ecu til å tro at motoren får kaldere luft enn det den får regner jeg med,eks ptc eller ntc motstand. Samme kan brukes på eks kjølevæske temp sensor for å eks få mer bensin hele tiden.

#185737  av sleeper

og det værste ar at det er folk som faktisk BETALER for dette! helt utrulig hvor dumme folk er!!

dette er bare en halt vanlig motstand som du kan få kjøpt i butikker for 1 kr!! (hvis du ser på bildet så ser du også hvilken motstand akkurat denne har! )

at den lurer motoren til og tru at den får kaldere luft stemmer nok det! men den vil aldri forandre seg uansett hvor varm eller kald innsugslufta er!
DET ER EN GRUNN TIL AT DE SOM LAGET BILEN MONTERTE EN INNSUGSTEMP SENSOR!!!

det der er jo rett og slett som og koble vekk en sensor..

#185799  av sindrejl

Mr2 Mk2 skrev:
Den "lurer" jo ecu til å tro at motoren får kaldere luft enn det den får regner jeg med,eks ptc eller ntc motstand. Samme kan brukes på eks kjølevæske temp sensor for å eks få mer bensin hele tiden.
det kan hende, men i beskrivelsen påstår han at den kjøler lufta ;)
"Dette er en motstand som man kopler på luft temperatur sensoren (IAT) slik at motoren får kaldere luft."

#185802  av Larsen

sindrejl skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
det kan hende, men i beskrivelsen påstår han at den kjøler lufta ;)
"Dette er en motstand som man kopler på luft temperatur sensoren (IAT) slik at motoren får kaldere luft."
Kaldere luft vil jo si mer bensin. Hvis det skal være noen fordel så må en jo lure ecu'en til å tro at luftblandinga er varmere.

#232728  av marlboro1310

Ja 20 ekstra hk med den der! as if...og i neste uke skal jeg slå meg opp på en hittil ukjent art av kongekrabben i Nordsjøen...

Au revoir Røkke,Gjelsten & Hegnar...