TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#185821  av TrustNo1

chris skrev:Daamn, stort bilde :P

Ser bra ut det der! Trodde faktisk ikke det var plass til de to forsterkerne der foran. Håper du unngår støy fra servomotoren :)

Keep us posted :D

ps! fargerike kabler ;)

Testet i dag. Null dynamostøy, noe jeg sleit værre med på Boss forsterkene jeg hadde. Servoen hører jeg svakt om jeg står stille og ratter, men minimalt problem. Skal bytte om slik at monoblokka står nærmest servoen og 4 kanaleren står lengst unna, det hjelper kanskje litt også.

Kablene er handlet inn på biltema siden de ligger like rundt svingen her :P
Planen er å skjule de best mulig, der det blir ummulig surrer jeg de inn med svart tape :)

#185854  av angrykid

Sprekt bygge :-D

Noe framgang med subbene? begynner dem å bli ferdig, eller er det fortsatt masse jobb som gjenstår? Har selv fått ferdig ene kassen, men den sugde. :D var ikke tett i det hele å det store, så nå går jeg for en helstøpt glassfiberkasse, der kun ringen til høytaleren er i tre. :-) håper kanskje dette skal hjelpe på litt med tanke på lyden :)

Anyway, hiv opp noen flere bilder når du kommer lengre :)

#185868  av TrustNo1

Siste dagene så har jeg rotet endel med tilpassing av forsterkerfestene og kablingen.

Forsterkerfestene har jeg laget til av vinkeljern og gummigjennomføringer slik at de blir foret i alle rettninger. Dette er for å minske vibrasjonen for forsterkene.

Kablingen er jeg nå nesten ferdig med. Jeg hadde fra tidligere lagt opp 2x21mm2 strømkabler bakover i bilen fra når jeg hadde forsterkere bak setet. Disse blir nå brukt som kabling til sub isteden. Terminalen dere ser bak midtkonsolen skal bli tilkoblingsterminal for subbene. Forøverig kan jeg si at jeg har bestillt 4 stk 8" kicker subber. 4x10" hadde nok ikke gått uten at det gikk uttover seteplasseringen. Derimot solobaric kicker 8" skal vel tilsvare ca en 10" i areal :)

Frontsettet jeg har bestillt er ett dynaudio 3veis sett. 7" midbass i døra, 3" midrange som jeg skal støpe inn i stolpen sidenav vinduet. Diskanten er jeg usikker på om skal stå på orginalplassering, eller støpes inn i stolpen også.
Vedlegg
IM000055.JPG
IM000055.JPG (369.36 kiB) Vist 1195 ganger
IM000054.JPG
IM000054.JPG (362.09 kiB) Vist 1208 ganger

#185869  av TrustNo1

angrykid skrev:Sprekt bygge :-D

Noe framgang med subbene? begynner dem å bli ferdig, eller er det fortsatt masse jobb som gjenstår? Har selv fått ferdig ene kassen, men den sugde. :D var ikke tett i det hele å det store, så nå går jeg for en helstøpt glassfiberkasse, der kun ringen til høytaleren er i tre. :-) håper kanskje dette skal hjelpe på litt med tanke på lyden :)

Anyway, hiv opp noen flere bilder når du kommer lengre :)
Nei, har ikke fått gjort noe mer enn dette

Kommer nok til å fortsette med dette så fort jeg er ferdig med kablingen og plassering av forsterkene. Ville bli ferdig med dette først, slik at jeg kan teste ut vinkling og slik med 8" kassene jeg har fra før med tanke på lyden. Da vet jeg bedre hvordan jeg skal forme resten av glassfiberen.

Er nok viktig å gå over hele kassen godt med sparkel og slipe ned. Særlig i skjøtene mellom MDF'n og glassfiberen.

Kassene jeg skal ha blir sannsynligvis på rundt 40-45 liter, skal inneholde 2x kicker solo-baric L7 8" hver. Dette skal også være tilstrekkelig stort nok for å lage en portet kasse, så planen er å teste det. Portene vil ligge langs toppen av kassen, og ha åpning i mot sidevinduet bak.
Vedlegg
IM000058.JPG
IM000058.JPG (315.68 kiB) Vist 1202 ganger

#185881  av TrustNo1

Da var forsterkerne på plass. Alt som mangler er da finpussen på toppen, samt bytte ut biltemakablene med noe litt mykere som kan gjemmes :P
Vedlegg
IM000060.JPG
IM000060.JPG (318.17 kiB) Vist 1200 ganger

#185907  av angrykid

Ett lite spørsmål bare. :-)

Blir du å få tiltet seteryggen helt bak når du har kassene så høye som du har laget dem nå? jeg har målt sånn ca opp på mine, og de mangler for en 10-15cm i forhold til dine, i allefall slik det ser ut på bildene.. :)

Jeg er nå ikke noen lang person, men det hjelper på å kunne tilte setet helt bak når man skal kjøre langt. får en mye mer avslappet kjøretur da.

MÃ¥ si meg imponert over all "effort'en" du legger ned i dette. hehe :)

#185915  av TrustNo1

Planen min var å lage en slags avstøpning av stolen i frontplaten. Dette har jeg tenkt å gjøre ved å lage en slags ramme rundt stolen, deretter trekker jeg dette med stretch stoff. Når det har blitt gjort, pakker jeg inn setet i plastikk, maler stretchstoffet med polyester, og setter stolen tilbake til ønsket sittestilling.

Når polyesteren da herder, så vil jeg få en avstøpning av stolen på frontveggen til kassen som jeg vidre kan forsterke med glassfiber. Jeg har da fått utnyttet maksimalt av det volumet som det er mulig å få ut bak setene.

En god del jobb blir det nok å legge i dette ja. Men nå er vel dette min 6. bil jeg har bygget stereo i, så det blir å prøve og få det litt mer "sikkelig" for hver gang :)

#186278  av TrustNo1

Da begynner basskassene å ligne noe :) La på noe stoff for å få en viss idee om hvordan det kommer til å se ut.
Vedlegg
IM000066.JPG
IM000066.JPG (368.62 kiB) Vist 1190 ganger
IM000068.JPG
IM000068.JPG (205.82 kiB) Vist 1188 ganger
IM000069.JPG
IM000069.JPG (249.75 kiB) Vist 1191 ganger

#186330  av angrykid

Åh dæven du burde få en fin finish på de kassene der...... ellers tror jeg det vil bli ganske sånn... fælt å se på. :) gleder meg til å se resultatet jeg :)

#186336  av TrustNo1

angrykid skrev:Åh dæven du burde få en fin finish på de kassene der...... ellers tror jeg det vil bli ganske sånn... fælt å se på. :) gleder meg til å se resultatet jeg :)
Planen var å trekke toppen i svart vinyl for å få det til å ligne mest mulig på orginal-listen som skal være der. Resten av kassen trekkes i svart teppe, lignende det orginale som er bak setene.

#186492  av TrustNo1

Liten update. Ser ikke ut som det har skjedd mye, men har hold på i hele dag. Mye tilpassing som må til gitt.
Vedlegg
IM000073.JPG
IM000073.JPG (39.33 kiB) Vist 1185 ganger
IM000070.JPG
IM000070.JPG (45.75 kiB) Vist 1186 ganger

#186494  av Gt-4-Ever

Nå kommer det seg her. :D Så tråden din på bilforumet først, ser ut som et meget bra prosjekt. Gleder meg til å se resten stå på, og fortsett med masse bilder. :P

#186498  av TrustNo1

Gt-4-Ever skrev:Nå kommer det seg her. :D Så tråden din på bilforumet først, ser ut som et meget bra prosjekt. Gleder meg til å se resten stå på, og fortsett med masse bilder. :P
Takker :)

Men jammen har det blitt mer jobb enn planlagt ja. Har holdt på nesten hver eneste dag siden jeg kjøpte bilen (rundt en måned siden), og gjerne 10-12 timer enkelte dager.

#186500  av Gt-4-Ever

MÃ¥ til det! :D Artig, men ganske dyr hobby.

#186510  av TrustNo1

Gt-4-Ever skrev:MÃ¥ til det! :D Artig, men ganske dyr hobby.
Jepp, det har gått med noen kroner på utstyr. Det blir også ganske dyrt med alle platene, verktøy, polyester, kabler osv også har jeg funnet ut. Det har blitt endel turer på biltema, og går fort vekk 5-600kr hver gang :P

Jeg har også bestillt meg ett 3-veis dynaudio frontsett som vissnok skulle være heftige saker. Spennt på å se hvordan det låter.

4 stk kicker 8" er også på vei :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13