TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Valg av clutch 3sgte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #185856  av mralp
 
Hvilken clutch anbefales til 3sgte? Søkte på forumet og leste ca 1/2 av de 100 treffene, men er fremdeles usikker.

Ligger på 300 hester, kassa mi er ei 93mod mr2 turbo kasse som har rullet 111k. Kjører mest på vanlig vei, men har en "aktiv" kjørestil, som det så populært heter. Tenkte på en TRD fra takakaira.com, men metal facing blir vel for hardt til vanlig kjøring? Tips mottas med takk, mye arbeid å bytte clutch på disse bilene :)


Btw, om noen har noe liggende, så meld fra!

 #185889  av Morten
 
Med "bare" 300 hester vil nok en orginal lamell med TRD trykkplate fungere helt fint. Alt over det holder såklart mer moment, og koster mer.

Kjørte med TRD trykkplate og TRD "minste" i fjor, og funka helt greit. Slura clutch skikkelig en gang på drag (effekt 350rwhp) men skjedde aldri igjen selv om jeg kjørte resten av sesongen med den. TRD trykkplata gjør at pedalen blir endel hardere, ellers funker denne clutchen som normalt. Men mener du like gjerne kan spare litt penger og kjøre orginal lamell som den minste TRD, da det er trykkplata som utgjor den store forskjellen på de.

Kjører samme trykkplate i år men med metal-faced lamellen (3-puck fjæra senter). Funker godt den, men er merkbart mere av/på enn den andre, og rushtrafikk er ikke like moro lenger (men går fint an å leve med den og). :wink:

Har ingen personlig erfaring med andre merker, så de får andre snakke om. :mrgreen:

 #186006  av Morten
 
mralp skrev:Takker for svar! Såvidt jeg forstår er da f.eks denne et ok valg? ;
http://www.takakaira.com/asp/template.a ... acBd%60gCb
Trenger vel ikke å bytte noe annet da for mine søvinge hester? :D

mvh
Mente denne jeg: http://www.takakaira.com/asp/template.asp?id=665&cat=2 :wink: (i kombinasjon med enten den du linka til eller orginal lamell)