TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt fikse-bilen-etter-rÃ¥debank-pÃ¥-Japsetreff(Lillerosa)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #185951  av Dalan

Som noen kanskje har fått med seg så fikk 3S-GE'n min nådestøtet utpå Vålerbanen på Japsetreffet, da det ble konstatert rådebank etter noen mistenksomme helikopter-lyder fra bak førersetet :? Den var nok sliten etter mange års trofast gange.
Så nå var det på tide å skaffe seg et enda større pengesluk 8)

Så da dro jeg oppover til Trondheim på søndag, skrudde ut motor på mandagen, fikk stroppa'n inn i Caddy'n og freste nedover igjen til Elverum på mandagskvelden. Artig med Caddy med 289hk, synd det bare var rundt 40 på hjula :( :D

Så nå gjenstår bare å få skrudd ut den gamle 3S-GE'n min, bytte bensinpumpa og skru inn den nye klumpen :D

Bilder sier mer enn tusen ord 8)

Det vil komma meir etterkvart
Vedlegg
moro
moro
DSC01038.JPG (206.92 kiB) Vist 1916 ganger
2.gen JDM 3s-gte
2.gen JDM 3s-gte
DSC01039.JPG (201.06 kiB) Vist 1930 ganger

#185954  av henrixxx1

se her ja.. blir kult dette.. når begynner du å sette inn den nye motoren da?

#185966  av erling

Ditta bler stas. Bilde Din snadder-felg som ligger på sida der???

#185974  av Dalan

henrixxx1 skrev:se her ja.. blir kult dette.. når begynner du å sette inn den nye motoren da?
Forhåpentligvis har jeg fått rydda garasjen (tror det kommer til å ta lengst tid :lol: ) og fått ut den gamle motoren i løpet av i dag og torsdag..
Så må jeg på jobb i helgen, forhåpentligvis kan motoren være inne iløpet av neste uke, avhengig av jobb :D
Meneh, time vill shåvv
erling skrev:Ditta bler stas. Bilde Din snadder-felg som ligger på sida der???
Det er reservehjulet til Caddy'n 8)
Neia, er nok ikke min skrudde 16" med fint innpress som ligger der.. :(

Fulgte med litt snadder til motoren også, splunka nytt Apexi luftfilter, ARC dumpventil og nesten ubrukt 4-puck sinterclutch som passer til S54-kassa mi :D

#186065  av henrixxx1

har du kontroll på ledningsnettet da? har du noe koblingssjema fra 90mod gti til gen2 gte motor? jeg holder på å koble mitt nå, men plages litt :?

#186299  av Dalan

henrixxx1 skrev:har du kontroll på ledningsnettet da? har du noe koblingssjema fra 90mod gti til gen2 gte motor? jeg holder på å koble mitt nå, men plages litt :?
Har skrevet i prosjekttråden din og etterlyst koblingsskjema, har sånn nogenlunde koll på det men kjekt med et skjema på det, om du kunne sendt det du fikk hadde det vært superkjekt ;) hdalan (a) bbnett.no

Update i kveld: Motoren står på en pall innerst i garasjen, bilen er rygga inn foran og motorlokk og bagasjeluke er skrudd av, så nå er alt klart til å ta ut den gamle motoren i morgen :D
Lenge siden jeg har gleda meg til å skru på den jævla bilen 8)

#186657  av Dalan

Går litt treigere enn planlagt da jeg måtte skru alene, også gidder jeg ikke stå opp så tidlig om morran, men alt er klart for å heise ned den gamle motoren og girkassen, så skal få gjort det i løpet av helgen. Så er det bytte av bensinpumpe og litt småtteri på den nye motoren som er greit å gjøre mens den likevel er ute.
Inn i løpet av neste uke skal den ihvertfall!

Det kommer en saftig oppdatering med bilder senere 8)

#187254  av Dalan

Har bytta bensinpumpe i dag, det var den jobben jeg gruet meg mest til egentlig.
Det gikk veldig greit, det verste var å få tanken oppi bilen igjen, men med en jekk og en hjelpende hånd gikk det lekende lett 8)
Har noen saftige bilder av gildet :D

Må se an hvor mye jeg får gjort i morra, men skal ha delt GE-motoren fra girkassa og hekta GTE-motoren inn på girkassa og forhåpentligvis løfta den inn i bilen når torsdagen er omme :)
Vedlegg
Walbro'n klar til å bades i bensin :D
Walbro'n klar til å bades i bensin :D
DSC01051.JPG (145.39 kiB) Vist 1896 ganger
Gammel pumpe til venstre<br />Ny Walbropumpe til høyre
Gammel pumpe til venstre
Ny Walbropumpe til høyre

DSC01049.JPG (191.65 kiB) Vist 1904 ganger
bensintank-shiten ute
bensintank-shiten ute
DSC01047.JPG (183.78 kiB) Vist 1900 ganger

#187655  av Poppe1

Se der ja henrik, blir bra detta... du får skrike om du trenger hjelp da! :D

#187665  av erling

Saftigt gilde detta. :D Ser godt ut. Fått inn godmotoren nå da?

#187714  av Dalan

Poppe1 skrev:Se der ja henrik, blir bra detta... du får skrike om du trenger hjelp da! :D
Hehe, verste jobba er ferdig nå. Det eneste er testing oppover Østerdalen, får ta en tur til på Jarlen :D
erling skrev:Saftigt gilde detta. :D Ser godt ut. Fått inn godmotoren nå da?
Nei dårlig arbeidslyst i dag, og var litt småplukk som måtte gjøres før motoren åker inn. Så det ble med bensinfilter og en kjølevannsslange på motoren som var lekk i dag.
Men jeg tok bilder da 8)

Jeje, nøye om det går tregt a, første gangen jeg gjør såpass stor operasjon på bil, og jeg gjør det meste alene så da får det heller ta litt tid :)
Vedlegg
Ny motor på girkassa, klar til å heise inn snart :)
Ny motor på girkassa, klar til å heise inn snart :)
DSC01056.JPG (217.38 kiB) Vist 1895 ganger
Trangt om plassen med girkassa på :S
Trangt om plassen med girkassa på :S
DSC01058.JPG (187.44 kiB) Vist 1895 ganger
Denne hadde sett sine beste dager
Denne hadde sett sine beste dager
DSC01057.JPG (133.74 kiB) Vist 1896 ganger
Girkassa sklei rett på sånn :D
Girkassa sklei rett på sånn :D
DSC01055.JPG (160.18 kiB) Vist 1907 ganger
Nytt bensinfilter
Nytt bensinfilter
DSC01053.JPG (188.19 kiB) Vist 1891 ganger

#187737  av Poppe1

Jepp, må ta turen opp dit igjen nå snart! he he... Begynner og komme langt nå jo, nlir farlig og være i elverum fremover nå da! :lol:

#187770  av Morten

Blir snop dette :)

#188090  av Dalan

GAH! Er det noen som har noen lure tips til hvordan få ut pinnene fra kontaktene? Ser hvordan de er festet, men er ikke kar om å få løsnet pinnene.. :?
Jeg vil jeg vil, jeg vil kjøre bil i kveld :D

#188106  av CelicaTurbo