TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo olje.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #186101  av Clinton

Hei.
Skal bytte olje men trenger tips om bra olje og hva som er riktig viskositet til 3sgte og ikke minst hvor man får kjøpt.
Hva bruker dere andre der ute?

#186108  av GT4 CS

Bruker valvoline 20-50, funker som gull i min bil. 10-60 fra valvoline er og bra, eller er mye castrol olje bra, ingen grunn til og spare for mye på pengene når det gjelder olje. Jeg kjøper olje på thorsov og det koster meg ca 800kr

#186109  av Hammeren

et spørsmål som gir like mange svar som meninger.
har kjørt på mobil 1 selv, har hatt troen på den.
men bytter nå. har fått info om at mobil 1 er av de dårligste når tempraturen passerer 134 grader. skal være bedre å bruke mineral olje på motorer som til tider blir kjørt litt hardt.
buker "gul" shell nå, men kommer til å gå over til en dyrere olje når jeg har kjørt inn motoren.
har ikke bestemt meg for hvilken type enda...........

#186188  av sindrejl

jeg ble anbefalt 5w40 så nå går bilen på det :)= hel synth såklart

#186198  av Hammeren

som sagt, mange meninger.
ble IKKE anbefalt hell synt (kun noen hell synt race oljer), nesten alle turboer som raser har gått på vanlig hell synt.
mobil 1 osv... iflg svensk turboservice......
de burde vite hva de snakker om..
men med "svenson" kjøring var de bra. ikke ved bane kjøring etc...
ikke vet jeg, men stoler på de som har sett noen hundre turbo ras..

#186216  av cryptor

Rett som hammeren skriver mobil 1 olja blir for tynn når den blir varm og har en tendens til å skumme. er ikke nå bra olje for 3sgte.
Den beste viskositeten å bruke er ei 10-60 olje feks castrol tws eller feks agip racing 10-60 som er noe billigere.

#186219  av toyota_mr2

det kan jo ver en fordel å bruke den oljen som er brukt på bilen fra før

#186231  av Clinton

Hmmjo.. hadde jeg vist hva slags olje den gikk på da jeg kjøpte den fra Japan, hadde det jo vært grei skuring å bruke den samme som før, men siden dette ikke var tilfellet ble det bare synsing.

#186327  av GT4 CS

cryptor skrev:Rett som hammeren skriver mobil 1 olja blir for tynn når den blir varm og har en tendens til å skumme. er ikke nå bra olje for 3sgte.
Den beste viskositeten å bruke er ei 10-60 olje feks castrol tws eller feks agip racing 10-60 som er noe billigere.
Hvordan er 20-50 i forhold til denne?