TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK's Celica Gt-4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#160943  av Gt-4-Ever

revurdering av subkasse. Får grå hår av dette. Kasse en er trasha. Blir ny kasse. Har funnet løsning, og hvis det blir bra nå så blir det orntli fiberglass installasjon som et slags topplokk med plexiglass og hele pakka nærmere sommern. :D

#169009  av Gt-4-Ever

ting tar tid. Fri for penger, men kassen er under bygging. (endelig) :D
Lyden er det ingenting og si på selv uten sub, men skulle gjerne hatt litt mer utfyllende lyd. Blir litt tomt for å si det slik. :?

Her er en skisse slik d ser ut foreløpig.
Vedlegg
zxvf.JPG
zxvf.JPG (19.09 kiB) Vist 2679 ganger

#169888  av Gt-4-Ever

Hurra! Dynamoen røyk før helga. Passa meg veldig bra. :? Oppgraderer den til 70 amp fra 50, satser på at det skal holde til anlegget mitt. Blakk nå ihvertfall. :shock:

#178255  av Gt-4-Ever

Ny oppdatering. Her er den nye kassa under bygging. Er litt treg med bildene. Kommer oppdatering om ikke så lenge, venter på diverse til bilen.
Vedlegg
Subkasse nr.2 (3).jpg
Subkasse nr.2 (3).jpg (123.79 kiB) Vist 656 ganger
Subkasse nr.2 (2).jpg
Subkasse nr.2 (2).jpg (122.35 kiB) Vist 654 ganger
Subkasse nr.2 (4).jpg
Subkasse nr.2 (4).jpg (152.13 kiB) Vist 668 ganger

#183959  av Gt-4-Ever

Endelig montert setetrekk i bilen, det ble helt rått. Svart og gult er fint. Skal ta bilder en dag vi kanskje får sol her i Nord-Norge. Har også bestilt sånne klistremerker som man kan ha rundt omkring på dashbordet og deksler i bilen. De er selvfølgelig også gule. Så har jeg funnet ut at jeg skal ha ny instrumentbelysning som jeg for tiden driver å designe på speedhut. Når det gjelder bilstereo så skal jeg bytte alt av kabler pluss at jeg skal støydempe begge dørene fremme og bagasjerommet. Alt for mye veistøy! :(
Vedlegg
Bilde002.jpg
Bilde002.jpg (313.6 kiB) Vist 673 ganger

#186315  av Gt-4-Ever

bilder igjen!!!
Vedlegg
Celica Gt-4 (12).jpg
Celica Gt-4 (12).jpg (275.81 kiB) Vist 662 ganger
Celica Gt-4 (21).jpg
Celica Gt-4 (21).jpg (227.03 kiB) Vist 660 ganger
Celica Gt-4 (16).jpg
Celica Gt-4 (16).jpg (196.5 kiB) Vist 671 ganger
Celica Gt-4 (17).jpg
Celica Gt-4 (17).jpg (192.68 kiB) Vist 675 ganger

#186319  av @lpher

Nice :)

#186345  av MacGyver

hm. er det ikke plass i hjulbrønnen for en sub da ? event subben oppned i hjulbrønnen ? da har du i hvertfall litt mere plass

#186396  av Gt-4-Ever

Det blir plass hvis jeg bygger kasse i glassfiber, men jeg er ikke så lysten til å stå uten stepphjul i gokk. Det har skjedd før for å si det slik, ble en lang spasertur på meg den dagen. :)

#186495  av Gt-4-Ever

Har bestilt brownbread nå. Noen som har lyst å hjelpe meg med demping av bagasjerom og dører? Jeg bor på Silsand i Lenvik Kommune, Midt-Troms, ring meg gjerne hvis du bor i nærheten. Mob: 48115125

#189190  av Gt-4-Ever

En rull bb hentet, skal prøve meg på dempingen til helgen. :D

#189250  av TrustNo1

Gt-4-Ever skrev:En rull bb hentet, skal prøve meg på dempingen til helgen. :D
Hvordan gikk dempingen?

Det er ganske rett frem når man først har fått demontert alt, men det tar gjerne litt mer tid enn man først beregner ;)

#189455  av Gt-4-Ever

TrustNo1 skrev:
Gt-4-Ever skrev:En rull bb hentet, skal prøve meg på dempingen til helgen. :D
Hvordan gikk dempingen?

Det er ganske rett frem når man først har fått demontert alt, men det tar gjerne litt mer tid enn man først beregner ;)
Skal begynne nå til helgen, er skikkelig spent. :D Håper det går bra, er litt for dyrt til å det skal gå dårlig. :shock: Skal ta bilen min på verkstedet der jeg jobber så står den varmt og godt. Skal også tectylbehandle og bytte alle steinsprang klistremerkene (husker ikke hva det kalles, men skal forhindre slitasje på utsatte områder) :D også skal jeg pusse vekk den eneste rustflekken som vises på hele bilen og behandle den. Den er ca 1x1cm. Like greit å få den vekk. :D

Her har jeg byttet dørpakningen på førersiden. :D
Vedlegg
Slik ble det til slutt
Slik ble det til slutt
Bilde004.jpg (171.59 kiB) Vist 663 ganger
"Verktøyet" jeg brukte
"Verktøyet" jeg brukte
Bilde002.jpg (115.01 kiB) Vist 657 ganger
Den gamle slitte
Den gamle slitte
Bilde003.jpg (235.31 kiB) Vist 661 ganger

#191482  av Tomera

Hei!
Jeg har ett spørsmål: Kan man kjøpe alt som skal til for å bygge Celica 10 Speaker systemet i en bil som ikke har det? er det kun dekslene som er forskjell? Så er det bare å fylle ut innmaten i de selv? Hva vil de eventuelt koste, og hvilke er det? Skal ha CS til våren, og den har ikke dette systemet, noe jeg er veldig intressert i å ha. Håper på svar :)

mvh nybegynner og ST185 entusiast!

#191604  av Gt-4-Ever

Du får kjøpt alt som trenges ja! Anbefaler å kjøpe kun deksler og bygge høyttalerholdere og slikt selv i og med at du må kjøpe origianle høyttalere for å få med festene som er originalt. Skjer hull i dørene fremme og lag deg baffler, diskantene limer du bare fast i diskanthusene med veldig sterkt lim, funker knall det. Bare spør hvis d er mer du lurer på. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12