TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig 3S-GTE i SW20'en min

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#186422  av henrixxx1

MR2WideBody skrev:Ta å sjekk feilkoden(e), enkleste svaret jeg kan gi hvertfall
søkte litt på http://www.mr2oc.com inatt.. er hvist en del folk som har hatt problemet med kutt på 2000rpm.. noen mente det var TPS det var noe galt med.. så det første jeg gjor idag var å nappe ut pluggen til den å sette den i igjen. så startet jeg opp og ventet på temperatur.. å den gikk fint opp til 3000rpm uten problem.. så det var mulig det var den som kødda det til..

#186463  av MR2WideBody

henrixxx1 skrev:
Dalan skrev:
MR2WideBody skrev: Gir du fra deg mailadressa di, så kan jeg sende deg koblingsskjema
Kunne du ha sendt det koblingsskjemaet til meg også? ;)
Sendte deg en pm.
Evt. om henrixxx1 kunne sendt det, førstemann til mølla :D
hdalan (a) bbnett . no
U got mail :wink:
Du slo meg der gitt, sorry Dalan glemte å sende deg den i går. Tenkte på det på jobb idag.

Men du har den gamle gti motoren henrixx1? Hvis du ikke har solgt den eller skal bruke den til noe spesielt så er den enkleste måten å justere den inn på å klippe av kontakten som sitter på Gti'en.. Sånn at du kan sett ohm-meteret rett på ledningene og justere samtidig. Ikke veldig lett å få målepinnene oppi kontakta til TPS sensoren..

#186509  av henrixxx1

MR2WideBody skrev:
henrixxx1 skrev:
Dalan skrev: Kunne du ha sendt det koblingsskjemaet til meg også? ;)
Sendte deg en pm.
Evt. om henrixxx1 kunne sendt det, førstemann til mølla :D
hdalan (a) bbnett . no
U got mail :wink:
Du slo meg der gitt, sorry Dalan glemte å sende deg den i går. Tenkte på det på jobb idag.

Men du har den gamle gti motoren henrixx1? Hvis du ikke har solgt den eller skal bruke den til noe spesielt så er den enkleste måten å justere den inn på å klippe av kontakten som sitter på Gti'en.. Sånn at du kan sett ohm-meteret rett på ledningene og justere samtidig. Ikke veldig lett å få målepinnene oppi kontakta til TPS sensoren..
tror jeg må bruke den motoren til noe vinterbil-prosjekt.. time will show..
men ihvertfall, jeg har hatt min første prøvetur inatt.. litt skepiretisk pga nesten gåen gasswire..den er oppflisa akkorat på vei inn i strømpen, så den har en tendens til å henge seg opp.. må bestille meg en ny en i morgen.. men serriøst, er turbowiren noen få cm kortere enn gti wiren? min er for lang oxo hvertfall... noen som har delenummer til en gen2 turbo gasswire??

#186511  av Larsen

Jeg fikk opp 35520-17070 for 90-92 mod

#186759  av henrixxx1

en uke til jg får gasswiren...
Her er et par bilder...
Vedlegg
DSC00058.JPG
DSC00058.JPG (288.52 kiB) Vist 1287 ganger
DSC00061.JPG
DSC00061.JPG (222.48 kiB) Vist 1275 ganger

#186760  av henrixxx1

PS: Hvor får jeg sorte pluggledninger? hvem lager???

#186932  av Kjelliken

:D Ble jo rimelig fett det motorommet der da..

Stå påp sier bare jeg og er sikker på at bilen din er mye artigere og kjøre med turbo. Enn den var før liksom.. :wink:

#187324  av BT-GTI

Dr.Ling skrev: Jeg er helt grønn når det gjelder motorer, så jeg "studerer" alle forumene for tiden om hva som lønner seg å passe på, og for å unnga unødvendig arbeid. Ser ut som om det er greiest å heise motorn ned med bakaksling, bremser og hele sulamitten, også det blir spanande å se om jeg får løftet bilrompa høyt nok. Ser at noen løfter bilen slik at motorn står igjen, mens andre jekker opp bilen og heiser ned motorn.... vet ikke hva som er det lureste.

eller hvis du er lat (som meg:

tar å løsner alt og så senker bilen ned, og hever bilen opp og motoren er igjen..
Vedlegg
DSC00051.JPG
DSC00051.JPG (149.63 kiB) Vist 1262 ganger

#187786  av Dr.Ling

Akkurat nå hadde jeg gitt en halv testikkel for en sånn løftebukk.....

Hvor får man forresten tak i slike varmeisoleringsbånd til grenrørene? Er det ikke greit å ha varmeskjoldet der uansett? Og for svarte tennpluggledninger: originale!

Interesssant å høre om speedosensoren og gasswire forresten, blir artig å se om jeg støter på det samme.

Skulle gjerne hatt koblingsskjema jeg også :roll: hvis noen gidder:
h e m o f e c (a) y a h o o . c o m

#197795  av henrixxx1

huff..lenge siden jeg har vært her nå..
men trenger såårt delenummer på oil seal til girkassa(ringene som tetter rundt akslingene).
Det er til 93 turbo kasse..

noen som vet?