TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ombygg fra FWD til 4WD?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #186793  av Plenty

Nok et spørsmål fra en enkel sjel :D

Vil det "enkelt" la seg gjøre å ribbe understellet på cab'en og "putte" på understellet fra en 4x4 GTE CS ?

Hva skal til for å få til dette? Må understellet bygges om? karosseriet må vel stives opp ekstra i forhold til originalt.

Takker for svar (igjen)

#186795  av defred

Tror nok du må bygge om mye i gulvet for og få plass til mellom akselen!
Vedlegg
0082.jpg
0082.jpg (73.92 kiB) Vist 890 ganger

#186800  av CelicaTurbo

Etter hva jeg har forstått er det rett og slett ikke plass til et GT4 drivverk bak på GTi...

#186806  av defred

Og jeg tør ikke tenke på hva biltilsynet sier!

#186811  av Plenty

hehe

Har tenkt å gjøre hele prosjektet i tråd med hva jeg får fra biltilsynet. i så fall om ombygg og forsterkning etc. Det samme gjelder avgift på hk :(

skal uansett inn med en 204 eller 208 hk'rs, og hadde vært kult om jeg fikk inn 4x4 eller ombygg til RWD

#186820  av defred

Først og fremst må du jo sjekke ut ang. innfestninger til bakstillingen fra GT4`n og i det hele tatt se om det er mulig uten og måtte bytte ut hele bakparten på bilen din. Da begynner det vell og koste så mye at det hadde kanskje vært lettere og bygge cab av en Gt4.

#186843  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:Etter hva jeg har forstått er det rett og slett ikke plass til et GT4 drivverk bak på GTi...
det stemmer godt.. det er også en grunn til at gt4 har en helt annen plassering av bensintanken og mindre bagasjerom.

#186846  av sindrejl

defred skrev:Først og fremst må du jo sjekke ut ang. innfestninger til bakstillingen fra GT4`n og i det hele tatt se om det er mulig uten og måtte bytte ut hele bakparten på bilen din. Da begynner det vell og koste så mye at det hadde kanskje vært lettere og bygge cab av en Gt4.
tror det blir vanskelig å kutte bakparten og bytte med gt4 da han, nettopp har en cab og ingen cab er laga med 4wd. Cabben er festa så langt bak at jeg mener det ikke lar seg gjøre. Litt synd, hadde vært rått med gt4 cab :D

#186847  av Andy_Celica

Snakk med TOYPARTS om dette, han har nettopp gjort noe lignende!