TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gt4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#186893  av TheStig

sindrejl skrev:angående fmic kontra tmic, jeg har st205 som vanligvis har vannavkjølt tmic.. det jeg opplever i forskjell er at den vannavkjølte kjøler såklart bilen MYE bedre etter banekjøring, når bilen står i ro eller kø-kjøring. Men ute på banen kan jeg med fmic kjøre evig (inntill bremsene svikter iallefall) da den får kontinuerlig fin kald luft. Men igjen, den blir GLOVARM etter å parkert bilen og lar den stå på tomgang for å kjøle seg ned.
Med det kan vi vel konkluderer at den originale er best for 99% av folkene 99% av tiden.. ?

#186899  av defred

Problemet med de som går i rally har x.trac girkasse mens jeg kjører med selholm dogshift! Men jeg skal undersøke litt mer.
Takker for gode tilbakemeldinger angående front montert ic.
Nyttig og lærerikt!

#187113  av GT4 CS

Her er iallefall noen tider dere kan sammenligne med, bilen min var ikke helt frisk da disse tidene ble målt, men ville nokk ikke fått så mye bedere tid idag
2 gir fra 2000-5000 3,2sek
3 gir fra 2000-5000 9,1sek
70-110kmt i 3gir 4,6sek
Jeg startet på 2000rpm da jeg målte tidene, og 70kmt. Om man ligger litt under og bygger opp trykk med bremsen går det jo en del fortere

Her er link til litt gml test info og

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... =aks+tider
 #213760  av Jonny

defred skrev:En venn av meg har kjøpt seg en CS, kul bil. Problemet er at jeg prøvde den og fy flat og dårlig dette går!!!!
Stemmer det at dette går så dårlig? Lite drag til og være 204 hk.
Bilen bruker ikke olje og fusker ikke og det eneste som er ettermontert er dumpventil og turbotrykks måler. Helt orginal ellers.
Jeg selv har en St205 men dette er en rally bil så her er mye forskellig fra gatebil, men jeg ville jo tro at SC`n gikk litt bra.
Vis det stemmer at SC`n går så dårlig må jeg virkelig si jeg ble skuffa!
Min 93-CS går i hvertfall dårligt!
Montert ladetrykksmåler og den lader 0,7 på alle gear.
0-100 på over 10s... men bilen kjennes OK ut ellers...
 #213764  av CelicaTurbo

Jonny skrev:
defred skrev:En venn av meg har kjøpt seg en CS, kul bil. Problemet er at jeg prøvde den og fy flat og dårlig dette går!!!!
Bilen bruker ikke olje og fusker ikke og det eneste som er ettermontert er dumpventil og turbotrykks måler. Helt orginal ellers.
Jeg selv har en St205 men dette er en rally bil så her er mye forskellig fra gatebil, men jeg ville jo tro at SC`n gikk litt bra.
sjekk etter feilkoder, er definitivt ikke korrekt det der:

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/

#214487  av Tor

Den sorte CSen gikk her i Tromsø for en tid tilbake siden, vet en del info om den vist nye eier er intrisert. PM
 #218493  av Jonny

CelicaTurbo skrev:
Jonny skrev:
sjekk etter feilkoder, er definitivt ikke korrekt det der:

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/
Ingen feilkoder,alt (OK..)