TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Antall MR2 i Norge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #187154  av tullball

Tenkte kanskje noen var interessert i disse tallene, sjekket
med Statens Vegvesen hvor mange MR2 som finnes i Norge:

Eldre enn 1990: 255

1990-1999: 408

2000 og nyere: 298

Nå skulle egentlig tallet vært fra 1990-1998, ettersom i kolonne får vi jo alle MK2 + sikkert noen MK3 regga i 1999, så antall MK2 er vel 350+ et sted.

Tror dette gjelder alle som har skilt per i dag, men er også mulig at det gjelder alle som er tatt inn i Norge på et eller annet tidspunkt, og da kan en del av disse være vraket, noen som vet? Skal sjekke dette opp.

#187162  av jumbo

Hadde vært artig å visst fordelingen mellom mk2 gti og turbo også

#187189  av TrustNo1

Etter antall salgsannonser å dømme, er det iallefall svært få turboer ute å går. Eventuellt så er alle som har turbo så fornøyde at de ikke vil selge bilen sin :)

#187193  av BrennaRacing

Er nok ikke så mange turboer, hvertfall ikke som kom orginalt med turbo...Men det begynner jo å bli en del av de som bygger om fra GTI til Turbo da :D

#187201  av aneriks

på autofil tuningen på gardemoen sa han komentatoren at det var noen og 30 men hvor han har det fra det vet jeg ikke
 #187216  av proson

Disse tallene er nok registrerte biler med skilt pr dags dato. Har sett på noen tall et eller annet sted hvor mang MR2 mk1 som ble tatt inn til Norge, og det var ca 400 solgte bare i 1986 som var det beste salgsåret verden over på mk1, også i Norge. + 85, 87, 88, og et par 89 modeller... Og så kommer et fåtall privatimorterte i tillegg. Så et sted mellom 700 og 1000 MK1 er nok et realistisk tall på hvor mange som er tatt innn til Norge. Er ikke mange igjenn da! Trodde det va mange flere...

#187247  av TrustNo1

Egentlig skal vi vel være glad til at det ikke er noe oversikt over antall MR2'r med turbo. Dersom disse hadde fått ett eget "modell"navn så er jeg redd forsikringsprisen hadde skutt i været. Tror egentlig ikke forsikrings-selskapene har fått med seg at MR2 kommer med turbomotor også :)

Når jeg forsikret bilen min, så sa jeg ikke noe om at det var turbo, men kun oppga registreringsnummeret. Effekten i vognkortet er oppgitt til 202 hk om jeg ikke husker feil, så den er jo en "lovlig" turbo uansett. (selv om det tallet kanskje ikke stemmer helt for min motor :P )

Uansett så ble forsikringen faktisk noen kroner billigere enn jeg hadde på GTI'n, sikkert pga airbaggen og alarm.

#187307  av Johnny_Bravo

TrustNo1 skrev:Egentlig skal vi vel være glad til at det ikke er noe oversikt over antall MR2'r med turbo. Dersom disse hadde fått ett eget "modell"navn så er jeg redd forsikringsprisen hadde skutt i været. Tror egentlig ikke forsikrings-selskapene har fått med seg at MR2 kommer med turbomotor også :)

Når jeg forsikret bilen min, så sa jeg ikke noe om at det var turbo, men kun oppga registreringsnummeret. Effekten i vognkortet er oppgitt til 202 hk om jeg ikke husker feil, så den er jo en "lovlig" turbo uansett. (selv om det tallet kanskje ikke stemmer helt for min motor :P )

Uansett så ble forsikringen faktisk noen kroner billigere enn jeg hadde på GTI'n, sikkert pga airbaggen og alarm.
tror nok de vet at den har turbo, men frorsikringen bryr seg faktisk ikke om hvor mye hk du har i turboen i forhold til gti. det de ser på er ulykkestallet og inntekter i forhold til utgifter. kjører alle de som eier mr2 turbo penere enn de som har gti så vil prisen bli lavere.

et bra eksempel: min far kjørte en 2000 modell voyager, nå kjøpte han en 2006modell med større motor og fikk lavere forsikring fordi det var så lave ulykkestall på den :D
 #187309  av kghaas

Det ligger noen tall her også. Det er etter hva jeg forstår kun biler som er tatt inn av importøren. Sier ingen ting om hvordan det står til i dag.

Men leter du etter deler til en spesifik årsmodell, så vet du jo hvilke land du kan begynne å lete i....

http://www.megaboost.co.uk/mr2/frames/t ... themr2.htm
 #187477  av mk1 black limited

proson skrev:Disse tallene er nok registrerte biler med skilt pr dags dato. Har sett på noen tall et eller annet sted hvor mang MR2 mk1 som ble tatt inn til Norge, og det var ca 400 solgte bare i 1986 som var det beste salgsåret verden over på mk1, også i Norge. + 85, 87, 88, og et par 89 modeller... Og så kommer et fåtall privatimorterte i tillegg. Så et sted mellom 700 og 1000 MK1 er nok et realistisk tall på hvor mange som er tatt innn til Norge. Er ikke mange igjenn da! Trodde det va mange flere...
Det er kun solgt litt over 400 mk1 av Toyotaimportøren her i Norge, og tippe på at under 100, kanskje under 50 er privatimportert.
 #187599  av proson

mk1 black limited skrev:
proson skrev:Disse tallene er nok registrerte biler med skilt pr dags dato. Har sett på noen tall et eller annet sted hvor mang MR2 mk1 som ble tatt inn til Norge, og det var ca 400 solgte bare i 1986 som var det beste salgsåret verden over på mk1, også i Norge. + 85, 87, 88, og et par 89 modeller... Og så kommer et fåtall privatimorterte i tillegg. Så et sted mellom 700 og 1000 MK1 er nok et realistisk tall på hvor mange som er tatt innn til Norge. Er ikke mange igjenn da! Trodde det va mange flere...
Det er kun solgt litt over 400 mk1 av Toyotaimportøren her i Norge, og tippe på at under 100, kanskje under 50 er privatimportert.
Aaaah... My bad, husket noe med 400 hvertfall:P
 #187613  av jumbo

Ble ikke mk1 ( i motsetning til mk2) solgt som nybil i Norge?
 #187620  av kghaas

Hvis dere hadde sett på linken over, så ville dere sett at det ble solgt 416 MK1 og 0 MK2 via Toyota i Norge...

#187622  av Pgus

Hva skjedde i 1987?

216 mk1 i '86, og 5 i '87, greit at det kom et krakk, men det var jo litt ut på året..

Sluttet Toyota Norge å ta inn bilen fordi den ikke passet deres "profil?"

#187672  av Ivar

JAPPETID!