TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• plugg, lykter og turteller mr2 (4agze)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #187004  av Gromit

har noen spm. om min 68mod. mr2 jeg.

Har byttet til 4agze 170hk motor. hvilke plugger er det som egner seg best til denne motoren?

Også har jeg et problem med lyktene. De stoppet plutselig helt likt halvveis på vei ned. Lysene funker fortsatt, men jeg må heve/senke dem manuelt. Noen som har noen idé om hva det kan være? har prøvd å feilsøke litt, men finner ikke ut av det..blir gæærn snart.

Og til sist. Etter bytte av motor har jeg jo ikke turteller lenger, men har hørt at man får tak i en omformer sak, så man får turtelleren i gang igjen.
Har lite lyst til å sette inn et nytt ved siden av..ser så jalla ut.
Noen som vet hvor jeg kan finne det??
:D

#187007  av ErikG

Også har jeg et problem med lyktene. De stoppet plutselig helt likt halvveis på vei ned. Lysene funker fortsatt, men jeg må heve/senke dem manuelt. Noen som har noen idé om hva det kan være? har prøvd å feilsøke litt, men finner ikke ut av det..blir gæærn snart.
Høres litt ut som en sikring har røket for deg.

#187057  av bose

hva lys anngår så har jeg opplevd at brytern har fått litt dårlig kontant...
det jeg gjorde var å demontere hele bryteren og rense den innvendig med WD40.. funker fint nå
 #187074  av jumbo

Gromit skrev:har noen spm. om min 68mod. mr2 jeg.
Gratulerer med tidenes første veteran MR2!! :lol:
 #187184  av Gromit

hehe..86mod da..ære så nøye a? :lol:
Alle sikringer er hele, får vel prøve wd40'n tenker jeg.

takk

#187187  av Anders gullstein

Som sagt tidligere, sjekk den sorte lille boksen på høyre side på torpedoveggen. Kan være noe med den.

Kan skjønne du vil ha orginalturtelleren, men kan dessverre ikke hjelpe med problemet. Prøv å ring rundt, det må da være en eller annen guru som kan dette. Er ikke sikker på hvordan turtelleren fungerer på MR2, noen som kan forklare?

#187190  av Gromit

Prøvde å sjekke litt i den boksen, men fant ikke noe galt..men hvis det ikke er bryteren prøver jeg nok å bytte releboksen..

Har fått kobligsskjema for turtelleren, så nå blir det kobling for harde møkka :)

#187238  av Amund

NGK BCR8ES fungerer fint :wink:
Har brukt de i både 4agze, 3sgte, 7mgte og 2jz med hell. bare spør toyparts...

#187269  av Morten

Ligger link til dokument for turteller kobling her fra før hvis du søker.... :roll: