TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gasspedalen henger seg opp??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #187207  av CelicaDream

Hei igjen..

Har et irritabelt problem ved at når jeg har uansett kjørt normalt eller hardt og ca 3 sekunder etter jeg har tatt foten vekk fra gasspedalen så må jeg gi et ekstra hardt trykk på at den "løsner" !! Har prøvd å rense gasspjeldet men det hjelper ikke...hva kan være galt ?

Og evt. når jeg starter kald bil så når jeg gir gass så kommer det en slags knitre lyd fra eksosmanifolden..Kan pakning på denne være gåen ?

Med Hilsen

CelicaDream

#187220  av CelicaTurbo

En typisk årsak til det problemet er at gasswaieren er fliset opp slik at den henger.. bør byttes fort for slike ting kan føre til ulykker om det skjer på et uheldig tidspunkt ;) Ellers, spjeldet beveger seg fint om du beveger det for hånd?

#187289  av Andy_Celica

Ja har vært borti lignende før på en carina E jeg hadde, viste seg at problemet var slik CelicaTurbo forklarte det, så lønner seg å bytte fort, bilen ble ihvertfal mye bedre å kjøre etter byttet! :wink:

#187330  av CelicaDream

Regner nok med at det er gasswaieren...skal få ny idag !!

Jeg renset spjeldhuset og det var mye fastbrent sot der...spjeldet beveger seg fint med håndbevegelse..har oxo prøvd å smøre det jeg kunne med litt fin olje..

CelicaDream

#187366  av larsst185

Har du prøvd å dratt spjeldet "hardt" til for hånd å sjekka at det ikke kniper.Har vert borti å måtte justere dette litt pga d hang.

#187456  av CelicaDream

Jeg skal sjekke det du sa der !!!

Er ikke så kult når du står i et lyskryss med mennesker rudnt bilen og du må "ruse" motoren pga dette...hehe...

CelicaDream

#187636  av CelicaDream

larsst185 skrev:Har du prøvd å dratt spjeldet "hardt" til for hånd å sjekka at det ikke kniper.Har vert borti å måtte justere dette litt pga d hang.
Har du mulighet til å ta bilde av hva du justerte får å få gasspjeldet til å fungere ?

CelicaDream

#187638  av larsst185

Kan seff få gjordt det men det skal være en justerskrue med et mutter på.du løsner muttra og justerer på skruen så du får åpna spjeldet litt.omentrent ingenting som skal til.

#187639  av larsst185

Kan seff få gjordt det men det skal være en justerskrue med et mutter på.du løsner muttra og justerer på skruen så du får åpna spjeldet litt.omentrent ingenting som skal til.

#187681  av CelicaTurbo

husk at justering av den skruen på gasspjeldet også krever at trottlesensoren må justeres som oppgitt i verkstedsmanualen..