TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyd i motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #187534  av msvanes

Hei.

Jeg har en ulyd i motoren, den kan høres ut som en høy tikkelyd, eller metall som dunker mot metall.
Den følger også turtallet.
Motoren sviver helt 100% og ingen fjusking.
Jeg har en mistanke om at det kan være en ventiløfter, eller rettere sagt den koppen som shimsen ligger i, for jeg har målt avstanden mellom kam og løfter, og den er helt fin på alle ventilløfterene.
Har noen av dere noe erfaring med slikt?
Alltid greit med tips hva jeg kan sjekke.
De mente på toyota forhandler at det ikke burde være noe ventil eller noe, i og med at motoren sviver uten fjusking og slikt.
Det er en 3sgt motor som står i.

#187561  av nomad25

Høres jo ut som ventilene slår i, men skal ikke si sikkert. Selv om ventilene slår trenger ikke motor fuske. Kanskje noen kan supplere visst jeg er helt ute å kjører 8)

#187579  av predator

Hvis ikke en ventil er som den skal, altså rett stillt, eller ikke lukker seg helt, så vil den nok fjuske litt ja, men i dette tilfellet så høres det ut som om at den skulle bare vært strammet litt...
Nå vet ikke jeg om det er hydrauliske eller mekaniske løftere på mr2 da men... (mekaniske bruker du føleblekk)

#187580  av BrennaRacing

Har hatt en sånn lyd i noen dager nå jeg å....Trodde eksosen var løs eller no...Lyden kommer bare på lavt turtall (når man skal gi på osv)

Snakket med fattern nå, å han mente det var Tenningsbank....

Kanskje det er det du har å?!

#187695  av msvanes

Altså, snakket med en som har vært borti det samme problemet, eller lyden da..
I hans tilfelle var det en liten del som hadde knukket av en ventil eller noe i den duren som hadde knukket og lå oppå stempelet, så skal skru av toppen å sjekke på søndag..