TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Periodisk dÃ¥rlig drag i 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #187624  av GT4 CS

I 1st og 2nd gir er det bra drag, mye mer en jeg er vant til, men i 3-5gir er den enkelte ganger litt treg, mens andre ganger går den som en kule.
Det jeg vet er ok:
Tenning er på 10grader
Fordeler lokk og rotor er nytt
Komp er meget bra,lik på alle.
Clutch slurer ikke
Bremser henger ikke
Ic kjøler som den skal
Ingen vacum lekasjer, dette er sjekket flere ganger og alt er tett.
Turboen lader som den skal

SÃ¥ det jeg skal til og sjekke:
Tennplugger, 1grad kaldere iridium ngk, disse klarte jeg søle motorvask på,men er blåst rene før montering.
MÃ¥le tennpluggledninger
Sjekke banke sensor, men virker ikke som den stiller ned tenning,får så dårlig går det ikke.
MÃ¥le syre sensor,men den er relativt ny.
Skulle fått målt forbrenninga på bilen, men har ikke tilgang til noe sånt på innerlomma.
Tennings modul??
Kontrolere at gass spjeld sensor er riktig innstilt, har vært av.

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, for det er kjipærn at bilen enkelte ganger går litt dårlig, går bra nokk da og, men merker jo tapet. Det liker vi ikke hehe
Kontrolere at gass spjeld sensor er riktig innstilt, har vært av.

#187645  av kennethx

Jeg hadde jo dette problemet på min, byttet:
Tennplugger
Tennplugg ledninger
Fordelerlokk
Rotor
Coil ledning
Coil

Uten at det ble noe bedre, men da jeg byttet bankesensoren, så forsvandt det.
Sist redigert av kennethx den 21 jul 2006 12:48, redigert 1 gang totalt.

#187650  av Larsen

Har det samme problemet selv. Har ennå ikke funnet ut hvorfor, men noen dager drar den mye bedre enn andre.

Før jeg surret varmebandasje rundt eksosmanifoilen gikk den dårlig hele tiden, så planen nå er å legge keramisk lag på manifoil og turbo. Skal si ifra om det hjelper.

#187660  av GT4 CS

Har og tenkt tanken på og sure litt varme bandasje rundt downpipe, bytte banke sensor skal jeg få gjort da jeg får spart opp 1200kr. Man blir liksom ikke så klok på dette da den ikke er sånn hele tiden.