TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Crouching Corolla 20v Black Top

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#140022  av jonny on the spot

leeeeeenge siden det er skjedd noe her nå:) ikke på tide med en oppdatering snart??

#140030  av Apsis

jonny on the spot skrev:leeeeeenge siden det er skjedd noe her nå:) ikke på tide med en oppdatering snart??
Kunne ikke vært mer enig! :D

#140122  av Kjelliken

8) hva som skal skje her da.. bilen går jo den... 8)

#140156  av skody

If it aint broke, don't fix it! :lol:
 #141090  av aneich

hei har en ae82 som jeg har lyst til å sette lik motor i! :D sånn så bremser må har noen peiling på hva som må byttes? om det er vanskeli å få godkjent etterpå..?
Er jo både skjeve framme og bak på gten, så lurer litt på om noen vet hva di orginale bremsene tåler?

#141107  av lasserj

du trenger nokk større bremser forran om du skal ha det godkjent med 165hk, derfor kjøper man front-cut istede for kun motor slik at man får med komplett forstilling

#141126  av skody

Når du bestiller et half-cut bør du sjekke hva som er med og ikke. Hvis du "må" eller vil ha med bremser/understell/dash osv bør du spesifisere det. Alle cut's leveres startbare i vraket.

Mitt var komplett sånn sett, men inneholdt kun motor, loom, ECU, girkasse og mellomaksel. Følte meg bittelitt snytt da jeg oppdaget at jeg må kjøpe el.speedo og tacho/rpm i tillegg. Litt spesielt på min da.

#141158  av Kjelliken

:wink: Jeg fikk i allefall med bremser og understell til min. tviler på dette vil pass på en ae82 men ingenting er vel umulig.

Bremser går vel an og bygge om kansje dreie litt av skiven i verste fall. men dette er noe en bør se på selv og vurdere.

Men her passer det rett om en annen siden dette er en 98 mod og front cuttet var også fra en 98 mod så her stemte utrolig mye om en annen :wink:

#147864  av TheStig

gjort noe mer nei? Hva er antatt salgsverdi på bilen nå ?

#148058  av Kjelliken

8) nei har funnet meg noen stoler jeg skal ha i. og enda ikke kjøpt ny dempere så verdien er ikke serlig høy.

Men ville nok ikke solgt den under 110 000.- mener jeg. :roll:
Men ingen har kommet med bud på den så jeg regner ikke med og selge den med det første.. :D

#148860  av daniel

nei.. du må ikkje selge.. men må få deg eksos snart.. nokke som lager litt lyd.. hilsen ivrig berling..

#149144  av Kjelliken

:D selger jo kunn for og lage noe som er enda meer morro hehe..

Men beholder den så lenge ingen er interesert i den.. er for all del morro og kjøre denne corollaen.. hehehe... :twisted:

#149360  av daniel

ja det e jo sant...

mye vil ha mere
lite vil ha alt..

hei

#181595  av hybrid

Jeg må få spørre hvordan du har gjort det med det ene motorfestet. jeg holder selv på og hive en gammel 4age med 140 hester i mi kjerre.. en 96 modell corolla e10 sedan.. og sliter litt mede motorfestene.. motoren kommer fra en E9 gti 16v fra 91.

noen forslag..? er forresten en ee101 (1,3xli) og da blir det visst komplikasjoner mellom fester og ledningsnett.. siden 1.3 literen ble lagt helt forskjelligt fra 1.6'en som står i samme bil.. takker for hjelpa på forhånd:)

#187644  av Kjelliken

:? ja det er forkjell på 1.3 festene og 1.6 festene .. jeg hadde 1.6 orginalt i bilen så det var bare plug and play :wink: