TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alarm/ Buzzer/signal

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #187830  av lexusmann

Dere får bære over den håpløse headingen, folkens...
Når man har på tenninga og åpner døra, skal det normalt komme et signal/alarm eller hva man skal kalle det. Hos meg glimrer den med sitt absolutte fravær. Har sjekka alle sikringene jeg finner(har mistanke om at det er en gåen sikring, men vet ikke...), men finner ikke ut av det.
Jada, HAR prøvd å søke på dette, men fikk ikkeno' treff...tror det går på sigarettenneren også, fordi den funker heller ikke(ikke det at den blir brukt, da :) )
Er det noen som har litt mere peil enn meg hva som kan være galt??er jo ikke noe stort problem i det hele tatt, bare irriterer mest...Hadde vært litt greit å finne ut av det da batteriet fikk 2 smeller på ei helg...veldig pinlig å finne bilen med flatt batteri... :lol:

#187835  av Fred

hva slags bil er det snakk om her?`

#187849  av |plumbo

ikke ta deg nær av det hvis jeg husker feil men har ikke du en corolla e10? ( 92-97 mod)
på min kommer kun denne lyden hvis lyse står på park og kjørelys . da får jeg en pipe lyd. ikke når teninga er på .

på nyere toyotar fra ca 2000 ( tror jeg ) er denne lyden aktiv når du åpner døra og nøkkelen er i feks ..

#188111  av lexusmann

|plumbo skrev:ikke ta deg nær av det hvis jeg husker feil men har ikke du en corolla e10? ( 92-97 mod)
på min kommer kun denne lyden hvis lyse står på park og kjørelys . da får jeg en pipe lyd. ikke når teninga er på .

på nyere toyotar fra ca 2000 ( tror jeg ) er denne lyden aktiv når du åpner døra og nøkkelen er i feks ..
Det var noe sånt jeg mente også, bare det at her er det fullstendig tyst...uansett hva jeg gjør...var sikkert uhorvelig dårlig forklart.... :lol:
Fred, som plumbo sier er det en corolla e10 liftback (veeeeldig treig 1,3) fra '93...eneste som er bra med den er det lave forbruket...skal se om jeg får lagt inn et par bilder av den..

Men, litt sånn off topic, hvordan får jeg lagt inn bil og modell ved avataren min??
Edit: da fikk jeg i alle fall det til, bare det at de 2 bildene som jeg har tatt var litt i største laget...noen som kan hjelpe?Har ikke peil på det jeg..vet det er en tråd på dette, men får ikke lagt de inn her på forumet engang, slik at eventuelt en vennlig sjel her kan rezise dem...
Kan jo sende på mail...

#188401  av STIRLING

Det er DOME sikringen som styrer det meste av sånt. men hadde den røket ville ikke tak lyset dit lyst hvis døren var oppe.

Vet det sitter kontakter under sikringsboksen eller bak sparkeplata på fører siden som pleier og irre etter vintre med mye snø uttafor og inni bilen.

#188822  av lexusmann

Har sett på alle sikringer bortsett fra de på passajersida...de store i motorrommet vet jeg ikke hvordan man sjekker, er litt redd for å ta i bruk riv&røsk-metoden der... :lol:
Tips?? Skjønner meg ikke på dette her....har en mistanke om det har også noe med at jeg ikke får skikk på cd-vekslern min, som er helt ny...

#189259  av lexusmann

Ingen som har peil på dette??