TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Normalt Bensinforbruk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #187880  av crackler

Lurer på hva folk her inne mener er vanelig bensinforbruk på en Celica gt4? :)

#187883  av Helmer

På vanlig blanda kjøring bruker min ca 1,5 til 2 liter på mila. Passe rolig langkjøring..litt over litern. Men kjørestilen til hver enkelt har jo ganske stor innvirkning da... :wink: På vinterføre ligger forbruket sjeldent under 2 liter, men det er jo fordi GT4 er en ufattelig morsom bil på vintern å jeg har store problemer med å kjøre normalt! :twisted:

#187898  av GT4 CS

Etter jeg gikk over motor med ny topp pakning og div så har jeg begynt og bruke ca 1,1 på mila blandet, dette er kjøing til og fra oslo og en del kø, kan ikke klage på det. Men dette er normal kjøring da. På bane bruker den like mye som du gjør til vinteren om du har baller til det, ca 60liter på 7mil :wink:
Disse bilene elsker vinteren, og det kommer du til og gjøre og

#187926  av CelicaTurbo

bruker 1.05 blandet kjøring, og langkjøring har jeg vært nede i 0.83 med noe gassing innimellom..

#187992  av Gt-4-Ever

Tror jeg ligger på ca 1.2-1.5 liter på mila med småkjøring. HAr enda til gode å kjøre langtur :D

#188028  av crackler

GT4 CS skrev:Etter jeg gikk over motor med ny topp pakning og div så har jeg begynt og bruke ca 1,1 på mila blandet, dette er kjøing til og fra oslo og en del kø, kan ikke klage på det. Men dette er normal kjøring da. På bane bruker den like mye som du gjør til vinteren om du har baller til det, ca 60liter på 7mil :wink:
Hvordan er det med lade trykket?
Hvis jeg skrur dete ned vill den da gå ned på bensinforbruket?

#188044  av sleeper

crackler skrev:
GT4 CS skrev:Etter jeg gikk over motor med ny topp pakning og div så har jeg begynt og bruke ca 1,1 på mila blandet, dette er kjøing til og fra oslo og en del kø, kan ikke klage på det. Men dette er normal kjøring da. På bane bruker den like mye som du gjør til vinteren om du har baller til det, ca 60liter på 7mil :wink:
Hvordan er det med lade trykket?
Hvis jeg skrur dete ned vill den da gå ned på bensinforbruket?
den vil gå ned når du gasser...men hvis du bare kjører vanlig uten turbotrykk så vil den jo selfølgelig ikke gå noe billigere..

#188142  av urq26

Uff, detta pratet om forbruk...............................
Når det er tomt....... er det bare å reise å fylle....
PS! pen kjøring 1.4, men til vanlig sjelden under 2.0

Bare så det er sagt. GT4'en har eller kommer nok aldri til
å bli noen økonomijager. da kjører du enten med en turbo som
ikke virker, eller så burde man vurdert andre biler...... (diesel. el.no)