TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stÃ¥lomspunnende bremseslanger til 205.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#188171  av Larsen

Goodridge er gode!Vet ikke om de lager til st205 da...
De har i hvertfall plast runft stålarmeringen slik at den ikke kan slittes med det første. Gir god følese i bremsepedalen og!

#188184  av Hammeren

Larsen skrev:Goodridge er gode!Vet ikke om de lager til st205 da...
De har i hvertfall plast runft stålarmeringen slik at den ikke kan slittes med det første. Gir god følese i bremsepedalen og!
er vel det merket som kollevold leverer, sjekka med de nå.
hadde ikke kit til 205 :(

#188198  av Mani@c

Hammeren skrev:
Larsen skrev:Goodridge er gode!Vet ikke om de lager til st205 da...
er vel det merket som kollevold leverer, sjekka med de nå.
hadde ikke kit til 205 :(
Hvorfor kit? Kan du ikke bare måle lengder og sjekke dimmen på koblingene og så bestille dem på mål? Er garantert andre biler som har samme målene... :)

#188208  av cryptor

er ingen andre biler som har samme mål!
fensport har slanger! blir litt over 2000 levert norge.
fensport er litt vanskelige siden de ikke er villig til å skrive ned kjøpesummen.....

#188216  av Mani@c

cryptor skrev:er ingen andre biler som har samme mål!
fensport har slanger! blir litt over 2000 levert norge.
fensport er litt vanskelige siden de ikke er villig til å skrive ned kjøpesummen.....
Da tenker jeg selvfølgelig ikke at det er biler som har alle slangene med samme mål... Tenker mer på at det er garantert biler der ute som har lik lengde på noen av slangene, så om de er f.eks 25cm framme på en GT4 så er det nok en bil til der ute som har en eller annen slange på 25cm... Blir med én gang dyrere når man skal bestille et spesialsydd kit til din bil...

Over 500,- per slange er vel en del i overkant?

Eksempel:

Toyota Celica GT4 Turbo ST185 1990 - 1994
4 x Line, Brake hose kit.
Stainless Steel braided hose with Stainless Steel Fittings.
Part Ref: STY0125-4C
Price: £ 72.00 (Net)
£ 84.60 (Inc.Vat)

#188217  av evneveik

Ser at Goodridge har slanger til GT4 90-94mod, passer disse til T182? Fattern har en GT4 med like bremsekalipere som min T182, så det burde jo passe.

#188218  av Andy_Celica

De fra fensport er ikke noe bra, har de på bilen, den ene røk etter et halv år.

SÃ¥ jeg anbefaller deg ikke de!

#188276  av Hammeren

hvis jeg skal få brukt de org festene til slangene, er det ikke bare å bestille en 25cm slange. det er to på hver side foran, bak har jeg ikke sjekka.
hmmm, trodde fensport hadde bra greier jeg.......
går det ev ann å levere de org, å bare få bytta slangene og bruke nipplene om igjen?? krympe stål slanger på de org nipplene??
for eneste kittet jeg finner er fensport sitt...

#188292  av cryptor

det har jeg faktisk ikke tenkt på, kan tenke meg til at det er noe sånt fensport har gjort.. siden det er et custom kit som de har.. har du feks TESS i nærheten av hvor du bor kan de helt sikkert bytte gummislangene med stålomspunnede slanger!

#188294  av Hammeren

tess har presset de andre slangene mine, så skal sjekke med dem.

#188378  av Mani@c

Dette er nok helt greit... og finner du riktige forhandleren er det nok ikke så dyrt heller...

#188388  av Biggen

Sjekk med http://www.auto-supply.no. Fant ikke noe på nett butikken, men de fikk i alle fall tak i bremseslanger til ST 18x i fra 1000-1500 kr.
Husker ikke helt prisen men.....!