TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vasking av sete/sete trekk pÃ¥ en Celica MK7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #188174  av arctic_celi

Kanskje litt dumt spørsmål,
men lurer på om noen her har noen gode erfaringen hvordan man vasker fremsetene.
Er det best å ta de av å leverer de til rens? Noen andre muligheter? :roll:
Noen med gode tips/erfaringer???

#188363  av arctic_celi

ingen som har noen gode forslag?
Eller er det så dumt spørsmål at ingen gidder å svare? :cry:

#188365  av GT4 CS

Brukte noe fra turtle wax som jeg kjøpte på en coop butikk, med børste på selve boksen. Synes den gjorde en meget bra jobb, fikk bort møkka etter at jeg hadde satt meg i bilen med møkkete klær, luktet ikke så ille heller. Luktet profft med andre ord og ikke 300 wunderbaum med fjortis tiltrekknings middel

#188412  av er1k

Eg brukte nokke anna greier. husker ikke hva det het. Var en gul boks. Det sprayet eg på så brukte eg ein klut til og tørke deg utover og en til og tørke vekk. Bakdelen med denne var at den luktet sitron, luktet ille (etter min mening) noen dager etterpå. Var fornøyd med resultatet, kjøpte den på ein lokalt bilrekvisitta butikk.

#188432  av Gt-4-Ever

Cartec Invendig Interiørrens

#188478  av CelicaGT

Vil anbefale å rense seta. Da får du opp drit som ligger lenger nede i stoffet også.

#188526  av lasserj

om det ikke er olje/fett o.l. er det nokk og spraye litt såpevann på og blåse over med trykkluft, funker som fan på flekker, er det hele sete som trenger vask må du skrubbe sete inn med interiør rens og bruke vannsuge maskin

#188564  av arctic_celi

Tusen takk for svar! :D

Nei, er nok ikke noe fett/olje nei... mest støv og skitt vil jeg tro.

Så da står jeg mellom:
- Turtle Wax
- Var en gul boksgreier :-)
- Cartec Invendig Interiørrens (hvor får du kjøpt denne?)
- Vil anbefale å rense seta (mener du da en sånn støvsyger med vann og greier? eller levere det til noen?)
- Såpe vann med høytrykk

Hmm... ja... det er bare støv... skitt som har samlet seg ved årenes løp.. så.. tror ikke det kreves så alt for mye.

Tror jeg kommer til å gå for rensemaskin med vann... det burde vel fungere? :)

#188576  av GT4 CS

Rense maskin med vann er uansett det beste ja, bare og gå over hele bilen der det er stoff, men ikke prøv deg på selvet taket, det kan du komme til og angre på hehe.
Er flere steder de leier ut slike maskiner, husker ikke hvor i farta.
Brukte det på første bilen min, jobbet i steinbrudd, derfor VELDIG møkkete bil inni, støvsugde bilen først, alt virket rent, så gikk jeg på med rense maskin, og ble sjokkert da jeg så hvor mye dritt som lå i bøtta

#188910  av Gt-4-Ever

GT4 CS skrev:Rense maskin med vann er uansett det beste ja, bare og gå over hele bilen der det er stoff, men ikke prøv deg på selvet taket, det kan du komme til og angre på hehe.
Er flere steder de leier ut slike maskiner, husker ikke hvor i farta.
Brukte det på første bilen min, jobbet i steinbrudd, derfor VELDIG møkkete bil inni, støvsugde bilen først, alt virket rent, så gikk jeg på med rense maskin, og ble sjokkert da jeg så hvor mye dritt som lå i bøtta
Dette er garantert det beste. Evt. så kan du bruke steamer til å rense. Tar en del dritt den også. :D Husk å legge en klut i mellom slik at den tar til seg dritten.