TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorolje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #188258  av Luciferen

Da var det på tide å bytte motorolje før jeg skal ut på den elskverdige E6 neste uke. Men jeg lurer på hvilken ojle som er annbefalt. Får ikke tak i castrol her i nærheten så jeg lurer på valvoline. Noen forslag???

#188269  av Gt-4-Ever

hva med toyota oljen?

#188282  av Luciferen

oisann. et lite gjennomtenkt innlegg ser jeg. glemte noen viktige punkt. som f.eks hvilken bil jeg har. Det er en 90 mod GT4. å jeg vil ikke ha europris olje på den for å si d sånn. lurte bare på hva som er bra og vha som er skitt.

#188288  av Gt-4-Ever

Vanlig syntetisk toyota olje eller shell helix?

#188301  av larsst185

Det negative som blir sagt om shell olja er vel noe som henger igjen fra flere år siden.tror ikke at det egentlig stemmer lengre.Jeg bruker 5w40 toyota olje på min,men pga jeg kjører litt aktivt til tider med ganske høy oljetemp så vurderer jeg å gå over til mobil 1 sin 5w50 olje.den holder seg litt tykkere når den blir varm.

#188311  av celica_st185

må passe på at motor er skikkelig varm før du gasser på da (gjelder jo egentli uansett olje da) har hørt at castrol 10-60 også er veldi god, men er vel mest til banebruk med mye hardkjør :)

#188349  av GT4 CS

Kjører med valvoline 20-50w, og den synes jeg er kjempegod. Kostet ca 140kr pr liter

#188377  av Luciferen

blir nok valvoline da sikkert. Hvor mange liter olje skal bilen ha?

#188390  av larsst185

3,6 liter uten filter og 3,9 med.Men fyll litt mindre og peil deg frem til rett nivå.

#188399  av Ollie

Bilen min har kjørt på mineral olje. Men vet ikke hvor lenge. Også anbefalte en fyr på mekonomen meg syntetisk olje, for på det tidspunktet viste jeg ikke hvordan olje som var på bilen. Bilen har gått 280 000.

#189497  av Ollie

Ollie skrev:Bilen min har kjørt på mineral olje. Men vet ikke hvor lenge. Også anbefalte en fyr på mekonomen meg syntetisk olje, for på det tidspunktet viste jeg ikke hvordan olje som var på bilen. Bilen har gått 280 000.
Ingen som kan svare på dette? Bare spør for å være sikker. Håper på et svar.

#189498  av aneriks

jeg bruker mobile 1 hel syntetisk den er veldig god

#189505  av Andy_Celica

Flyttet til annet pga det ikke handlet så mye om celica teknisk :wink:

#189888  av 2fastgt4

mobil 1 5-50 er desidert den olja som blir dyrest av disse hvis man kjører hardt.
den er dyr i salg og pga at den holder dårlig på konsistensen så forbrenner den relativt mye fortere en de andre nevnte her.

har kjørt mye med den 5-50 og castrol sin 10-60 og valvoline sin 10-60

hadde helt klart et høyere forbruk med 5-50 olja og den var også den dyreste av disse.

holder en knapp på castrolen og valvolinen :)