TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-bolts til 5-bolts

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #188312  av TiM

Har en corolla som seff er 4-bolts..
men går det ann å bygge om til 5-bolts?!
FÃ¥r aldri tak i felger til bilen min.. argh :p

Er forrestn ute etter chromfelger, 18"x8, med dekk.
SÃ¥ om noen finner noen i et billig pakketilbud sier jeg ikke neitakk :D

Makspris felg og dekk rundt 10.000

Håper på hjelp/svar eller lignende ;)

#188330  av BrennaRacing

Man får kjøpt spacere som går fra 4 til 5 bolts...Veit ikke helt hvor, men kanskje http://www.Powerzone.no har det...

Når det gjelder felger så stikk innom Sharif...Det er ikke vits å ringe eller sende mail :) Ligger ved Skedsmokorset... http://www.sharif.no

#188393  av TiM

Så om jeg skaffer disse spacerne så vil de fleste 5-bolts felger passe?! :o
Hvor mye koster de greiene a?! hakke all verden å ruste med :p
Har prøvd å få tak i Sharif både på mail (første gang for 2uker siden og igår) og ringt dem en del...
Men skal se om jeg får dratt ned en tur :D
 #188411  av STIRLING

Ikke se deg helt blind på 4 bolt,
Synd å si det men vw Golf har samme felg spec. og der er det mere å finne, se etter dette også,
Spacere er som regel svake men tror det går ann og bytte hjul navet til avensis, celica. Mener det er samme hjullageret på de bilene.

#188427  av TiM

Har lett som en gal ape på nesten alle netbutikkene som forhandler felger og sendt dem mailer, men svaret jeg får er som regel "desverre, men vi har ingen felg som passer din bil, hverken chrome eller vanlig". takk :cry:

Men hvor mye vil det koste å forandre hjulnavet fra 4-bolts til 5-bolts som brukes på Avensis, Celica etc... ?!?!

om noen har no tips til 4bolts 18" felger ville jeg blitt lykkelig :D
ikke over 8000,- helst... med dekk :?

#188428  av Magne

TiM skrev:Har lett som en gal ape på nesten alle netbutikkene som forhandler felger og sendt dem mailer, men svaret jeg får er som regel "desverre, men vi har ingen felg som passer din bil, hverken chrome eller vanlig". takk :cry:

Men hvor mye vil det koste å forandre hjulnavet fra 4-bolts til 5-bolts som brukes på Avensis, Celica etc... ?!?!

om noen har no tips til 4bolts 18" felger ville jeg blitt lykkelig :D
ikke over 8000,- helst... med dekk :?
Boltsirkel da? 4x100 vel?

#188429  av Fred

Grunnen til at de svarer det er at corolla ikke akkurat er kjent for gedigen plass i hjulhusa... Nå husker ikke jeg innpresset på den bilen, men sier du at du skal ha felger til en 3èr golf, en eller annen opel eller en audi med det innpresset du trenger, så er det større sjans for at de finner noe. Hvor mange setter 18" på corolla i forhold til golf?? Der trur jeg vag vinner gitt. Det er MYE biler som har 4X100, så synes det ville vært rart om du ikke finner noe du kunne tenke deg, og som passer...

#188435  av Andy_Celica

http://www.interdekk.no

De har til corolla :D

#188442  av TiM

Magne: Eh.. boltsirkelen har jeg ikke peiling på.. veit egentlig ikke så mye om felg og dekk.. hadde jeg vist en del så ville jeg kanskje funnet mer :roll: Men da passer dekk for golf også corolla?!

Fred: SÃ¥ det er 4x100 ?! SÃ¥ jeg skal bare si jeg trenger felger til en eh golf?! :p
Vet jo ikke så mye selv så sender jo mail til alle felg og dekkforhandlere jeg kommer over på nettet... men ingen finner vist noe :?

Andy_Celica:har vært der, fikk t.o.m svar av dem:
SV: Kontakt skjema fra interdekk.no
Hei
Vi har dessverre ikke noe annet enn det du kan se på våre nettsider.
Ivar
:cry:

Takk for svar fra alle så langt... setter virkelig pris på det :D[/b]