TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#186607  av TrustNo1

Da har jeg fått laget avstøpningen i frontplaten til subkassene. Ett par bilder fra prosessen:
Vedlegg
IM000082.JPG
IM000082.JPG (61.54 kiB) Vist 1092 ganger
IM000078.JPG
IM000078.JPG (53.25 kiB) Vist 1106 ganger
IM000080.JPG
IM000080.JPG (52.15 kiB) Vist 1095 ganger

#186995  av Deleted

Dette ser jo lovende ut dette her.

En ting jeg alltid har lurt på er det noe spesielt med plass i de bilene her i det heletatt ? Tenker da med tanke på plass til forsterkere, kondensatorer mm.

#186996  av Andy_Celica

Deleted skrev:Dette ser jo lovende ut dette her.

En ting jeg alltid har lurt på er det noe spesielt med plass i de bilene her i det heletatt ? Tenker da med tanke på plass til forsterkere, kondensatorer mm.
Det er vel plass til forsterkere og kondensatorer forran i de bilene der! Og så har de oxo et lite rom bak motoren!

#187068  av TrustNo1

Joda, så lenge man har fantasi, er det plass :)

Men uansett så kuttet jeg av toppen på kassene bak setene, følte at konstruksjonen ikke ble solid nok, så jeg valgte heller en noe mindre kasse, isteden for å risikere en kasse som var for dårlig konstruert.

Forsterkene har jeg plassert forran, det skal være ett bilde av det litt tidligere i tråden. Men det er også en mulighet å ha de i baggasjen, men jeg tenkte å unngå det, og valgte å bruke reservehjul brønnen.

#188450  av angrykid

Hvordan går det her da? vært stille i det siste.. :-D regnet med jeg kom til å få se noe framgang her i sommer, mens jeg var på ferie da? :)

#188535  av TrustNo1

angrykid skrev:Hvordan går det her da? vært stille i det siste.. :-D regnet med jeg kom til å få se noe framgang her i sommer, mens jeg var på ferie da? :)
Joa fått gjort litt, men venter fortsatt på elementene mine. Har gjort grovarbeidet for plassering av de, men fintilpassingen gjør jeg ikke før jeg har de her.

For øyeblikket har jeg lagt opp ny kabling forran med 50mm2 kabel til monoblokka, og 21mm2 til 4 kanaleren.

Jeg har også startet på nye dørkasser siden 7" elementene jeg skal ha der krever noe større volum. Jeg fant ut at patentbånd var rimelig gunstig til å lage skjellett for glassfiberkassen til døren. Skal se om jeg får tatt noen bilder av dette snart.

I dag har jeg jobbet litt med en mal til toppdekslet jeg skal ha forran.
Vedlegg
IM000025.JPG
IM000025.JPG (293.89 kiB) Vist 1105 ganger

#188559  av angrykid

Gleder meg til å se dørsidene dine ja. :) Ellers så orker ikke jeg å begynne med noe framme under huven, da jeg ikke trenger å sette forsterkerne mine der. Jeg har plass til dem innunder setene i kupe'en :)

#193265  av Gt-4-Ever

update snart? :D Vil se bilder!

#195717  av TrustNo1

Gikk vist på en liten smell når det gjaldt dette prosjektet. Ble alt for mye arbeid enn så lenge, så nå ligger det meste på is (nedpakket i boden) og tiltakslysten på bunn :( . Jeg kommer nok igang igjen, men tviler litt på det blir før jeg setter bort bilen for vinteren.

#196046  av angrykid

KJenner til det der, ja :-) Håper no du får piffen tilbake i løpet av vinteren, når den er låst bort å godt pakket inn på låven :)

Regner ikke med å få gjort ferdig mine prosjekt helt heller, men får håpe jeg får til noe i løpet av kort tid. :)

#196129  av injee

Kunne tenkt meg å sett hvordan det ble under panseret ditt til slutt, om du har gjort noe spesiellt mer der. :-)

Har samme planer for min! Likte oppstillinga på forsterkerene! :)

#204624  av TrustNo1

injee skrev:Kunne tenkt meg å sett hvordan det ble under panseret ditt til slutt, om du har gjort noe spesiellt mer der. :-)

Har samme planer for min! Likte oppstillinga på forsterkerene! :)

Blir nok noen bilder når jeg en gang blir ferdig :) Men nå er det såppas kaldt ute at prosjektet er satt på is foreløpig.

Bilen er også parkert for vinteren, så det er ikke så fryktelig mye som skjer her for øyeblikket.

Men jeg håper abselutt å komme sikkelig i gang igjen til våren.
 #320144  av TrustNo1

Ok, da har vel dette prosjektet ligget på is i sånn ca 2,5 år og jeg fant ut at det var på høy tid å få brukt utstyret som har ligget å støvet ned :roll:

Uansett, i mellomtiden så har vi (samboeren min og jeg) rukket å kjøpe oss hus, gjort div oppussinger, og fått ett ganske allright verksted/garasje på rundt 70kvm som jeg kan boltre meg på :)

Så da er jeg iallefall i gang igjen. Første prioritet her nå er å få ferdig frontsettet så jeg i det heletatt har noe lyd i bilen, så kommer resten etterhvert.

De gamle kassene jeg lagde til dørsidene var jeg ikke vidre fornøyd med, så jeg skar vekk det meste av glassfiberen og begynnte på nytt med netting som grunnstruktur. Dette ble en god del bedre da metallnetting er mye greiere å forme som man vil ha det. Jeg skal ha inn ett 3veis frontsett. Først hadde jeg planer om å legge inn 3" elementene på innsiden av speilene, men dette ble for stort til at det så praktisk ut. Så senere fant jeg ut at det gikk så vidt det var å skjære til ett hull til de i kassene.

SÃ¥ her er noen bilder i fra prosessen
Vedlegg
Her er det meste skåret bort fra de gamle kassene og erstattet med netting
Her er det meste skåret bort fra de gamle kassene og erstattet med netting
mr2 001.JPG (544.77 kiB) Vist 1080 ganger
Liten test for å se hvordan den passer på døren
Liten test for å se hvordan den passer på døren
mr2 004.JPG (473.15 kiB) Vist 1081 ganger
Her er 3" hull skåret ut, samt ett lag med glassfiber er på. Ikke akkurat vakkert enda, men forhåpentligvis blir det bedre med litt flere lag, og noen dager med sparkling og pussing :)
Her er 3" hull skåret ut, samt ett lag med glassfiber er på. Ikke akkurat vakkert enda, men forhåpentligvis blir det bedre med litt flere lag, og noen dager med sparkling og pussing :)
mr2 007.JPG (420.78 kiB) Vist 1078 ganger
 #320235  av angrykid

Se her ja.. Her er han igang igjen... :D Blir spennende å se hvilke planer du har denne gangen. :D blir det fortsatt subber bak setene med glassfiber støpt eller har du funnet på noe annet lurt?
 #320254  av TrustNo1

angrykid skrev:Se her ja.. Her er han igang igjen... :D Blir spennende å se hvilke planer du har denne gangen. :D blir det fortsatt subber bak setene med glassfiber støpt eller har du funnet på noe annet lurt?
Ingen store endringer i planene. Utstyret har jeg stort stet kjøpt inn og det har ligget å støvet ned :)

Stort sett så blir det noe slik som dette:

Rockford Fosgate Power T8004 og Power T20001BD montert i fronten. Festene til disse er ferdige, så det er greit å ha det slik
- Dynaudio system 340 3veis frontsett, 7" og 3" i dørene, diskantene er jeg litt usikker på enda. Enten blir det plassering bak speilene som orginalt (må isåfall lage en ny brakett da disse diskantene er for store til å sette i de orginale) eller så kutter jeg ut ett hull i dørtrekket til de.
- 4 stk Kicker L7 solo-baric 8", 2 stk bak hvert sete. Subkassene hadde jeg også halvferdige. Formen var støpt, men jeg driver for øyeblikket og forsterker de med litt mer glassfiber og avstivinger da jeg synnes de virket litt for spinkle enda. Frontplaten på kassene har også bare ett stort avlangt hull, så jeg må frese inn spor så jeg kan skru fast en plate til som elementene skal sitte i.

Har gått med en god del glassfiber den siste uka. Ulempen er bare at det er for kaldt til å drive ute med det enda, så jeg må gjøre det inne i garasjen. Polyester damp er ikke særlig allright å jobbe i, så jeg legger stort sett bare ett lag før jeg gir meg for kvelden. Med andre ord, det tar litt tid når jeg bare får lagt ett lag i døgnet :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13